فاجعه منا – شب اول

موضوع سخنرانی : دلایل فاجعه منا (۱)

عنوان بخش ۱ : مقدماتی پیرامون فاجعه منا

ندارد

دقیقه‌ی ۰ تا ۵

«اَللهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَهَ وَ اَبیها وَ بَعلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ المُستَودَع فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِهِ عِلمُکَ».

أعوذُ بِالله مِنَ الشَیطانِ اللَعینَ الرَّجیم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

سلام علیکم و رحمه الله

۱ – عرض ادب و احترام دارم محضر شما و بزرگواران و تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید الله الاکبر، عید سعید غدیر محضر شما بزرگواران.

طبعا عید غدیر یکی از بهترین ایام و روزها برای هر شیعه‌ای است. روایت داریم که از معصوم که ما در روز عید غدیر علاوه بر اینکه در واقع شاد هستیم که طبیعی است… معصوم می‌فرماید: «اندوه دل ما تازه می‌شه از این حیث که آنچه که حق خدا بود گرفته شد»، حق بشریت بود گرفته شد و این همه جرم و جنایت که امروز ما شاهدیم در دنیا داره اتفاق مى‌افته متأسفانه همه‌ی اینها در نتیجه‌ی پس زدن امیرالمؤمنین است. فلذا گناه اولین و آخرین بر عهده و گرده‌ی کسانی است که علی‌بن‌ابیطالب(ع) رو پس زدن و آنهایی که به این پس زدن راضی شدند؛

این دو شب بنده قراره پیرامون بحث منا سخنرانی کنم. منتها یک نکته‌ی ظریف و مهم، اینکه بنده فعلا تا بازگشت کامل حجاجمون به گفتن یک سری از سر فصل‌‌ها اکتفا خواهم کرد و بقیه‌ی مسائل رو موکول می‌کنم به اینکه مطمئن بشیم جان عزیزانمون که الآن در عربستان هستن حفظ بشه. من نکاتی رو عرض می‌کنم که سر فصل‌‌هاش قبلا گفته شده منتها مهارت خاص، اینطور نیستش که بخوایم یه سری حرف‌‌های تکراری چیزی اکتفا کنیم. نخیر!

من امشب بپذیرید که این منطق و عقل هم همچنین چیزی رو می‌پذیره و ما نباید اینجا یک شرایطی رو فراهم کنیم که اونجا بتونن خدایی نکرده دست‌اندازی کنن، دست درازی بکنند به عزیزان ما. به اندازه‌ی کافی این داغ عظیم و سنگین بوده. اون‌ها هم دنبال بهانه هستن که می‌تونن ماجرا رو عوض کنن. منتها حرف اول و آخر رو رهبری توی این زمینه خیلی قاطعانه گفتن اون‌ها هم حساب کار دستشان آمده و می‌دونن و شما هم دیدید که از همون بعد از ظهرش اصلا به فردا هم نکشید لحن این‌‌ها عوض شد و گفتن که: «ما همکاری می‌کنیم تمام اجساد و پیکر این عزیزان رو پس می‌دیم». اینجا بنده در همین مشهد یک زمانی پیرامون بحث یمن سخنرانی کردم محضر شما بزرگواران و عزیزان، اونجا هم شما دیدید که یک سری از مسائلی که بنده عرض کرده بودم اتفاق افتاد و این واقعیت ماجراست؛ اگر ما دشمن رو درست رصد نکنیم تحلیل نکنیم همین اتفاق‌‌ها طبعا برای ما می‌افته. امشب پیرامون دلایل وقوع این مطلب صحبت می‌کنم و بیشتر بحثم تئوریه فردا شب از چه گذشت در اون جا صحبت خواهم کرد.

یعنی امشب می‌گیم مثلا به چه دلیلی این اتفاقات می‌افته و آل سعود چرا داره این رفتارها رو از خودش نشون می‌ده؟ فردا بحث می‌کنیم که آیا بی‌کفایتی بود یا عمد بود چه طور این اتفاق افتاد؟ راهی بسته شده بود؟ کسی برخلاف حرکت حجاج راه می‌رفت؟ چه طور شده بود و تمام استناداتم هم عموما به کلیپ‌‌های کشورهای دیگه خواهد بود. اگر ما بیایم از حاجی‌‌های خودمون مصاحبه پخش بکنیم این‌ها می‌گن چی؟

دقیقه‌ی ۵ تا ۱۰

«این‌ها مال خودتونه یه نفر اومده داره به نفع شما صحبت می‌کنه». نخیر! از حجاج مصری و الجزایری و این‌ها کلیپ‌‌هاش جمع آوری شد و زیرنویس شده که ان‌شاءالله فردا شب این‌ها رو مخصوصا پخش می‌کنیم. من ۶، ۷ تا دلیل رو می‌تونم بابت این مسائل که یکیش رو صحبت کرده بودم توی جلسه‌ی قبل پیرامون بحث یمن و امشب طبعا این دلایل رو خواهم گفت یکیش هم همین بحث است.

عنوان بخش ۲ : مشکلات ساختاری در حکومت آل سعود

ندارد

۲ – ببینید بزرگواران در سیستم و حکومت آل سعود، حکومت و ملک بودن و پادشاه شدن، این به فرزندان عبدالعزیز می‌رسه، فهدبن عبدالعزیز، عبدالله‌‌بن عبدالعزیز، سلطان‌‌بن عبدالعزیز، سلمان‌‌بن عبدالعزیز این پسرهاش هستند، این طور؛ گرچه سلطان پادشاه نشد توی ولایت عهدی خودش مرد. یعنی فقط این برادرها می‌تونن شاه شن یه قانونی بود که توی وصیت‌نامه‌ی خود همین عبدالعزیز هم چی؟ بود که فقط پسرهام پادشاه بشن. خب طبعا سن این‌ها چی می‌شه؟ می‌ره بالا مثلا ملک عبدالله زمانی که پادشاه بود بعد ولیعهد هم می‌شه کی؟ یکی از همین برادرها. ۳ تا از ولیعهدها مردن، یعنی اینقدر سنشون بالا بود، همه الآن بالای ۷۰، ۸۰ سال سن دارن. این بسیار بسیار حکومت آل سعود رو دچار خطر کرده و به سمت اضمحلال داره می‌بره. چون دلایل اینکه آل سعود نتونه توی همچین عصری بماند فراوانه، توی یکی دوتاش از هر کشور دیگه‌ای شبیه آل سعود بود می‌بود تا حالا ۵۰ بار فرو پاشیده بود. این‌ها به خاطر نفتشون و به خاطر پولی که دارن و رسانه‌‌ها رو می‌خرن خیلی‌‌ها رو چی کار کردن؟ راضی نگه داشتن.

اصلا اونجا اثری از دموکراسی نیست توی دنیایی که الآن دم از دموکراسی و حقوق بشر می‌زنن، اصلا این دو واژه‌ای که عرض کردم خدمتتون اصلا مضحکه در عربستان سعودی. یک انتخابات ولو تشریفاتی هم انجام نمی‌شه. یک حکومت پلیسی وحشتناک، اصلا جرأت نداری حرف بزنی سریع دستگیر می‌شی. یه نفر به من اس ام اس داده بود که: «استاد درباره‌ی منا صحبت می‌کنی مراقب باش خودت رو توی ایران نگیرن!» بعد گفتم: «یعنی کی بگیره؟ یعنی آل سعود بگیره؟» گفتن: «نه همین ایرانی‌‌های خودمون نگیرنت.» گفتم: «چطور؟» گفت: «یه وقت دیدی اون‌ها اینجا هم آدم دارن.» گفتم: «نه از این غلط‌‌ها نمی‌تونن بکنن» و چه افتخاری از این بالاتر که آدم در دفاع از این شهدا حتی مورد اتهام قرار بگیره حالا بگیرنش مزخرفاتی…

علی اَی حال یعنی هیچ چی نداره یعنی اصلا مثلا آل سعود چه چیز قابل دفاعی داره؟ از منظر جهانی ها؟ نه ما به عنوان یک کشوری که اسلامی هستیم بخوایم، نه! اصلا حقوق بشر، حقوق زنان، سیستم حکومتی، شفافیت مالی که مثلا ساختار اقتصادی آل سعود داره. هیچ چی!

از طرف دیگه یه مشکل بزرگ و یک باگ بزرگ توی ساختار حکومتی خودشونه و اون چیه؟ اون هم اینه که الآن دارن به سمتی می‌رن که دیگه توی عصر امروز و عصر جدید این بچه‌‌های عبدالعزیز دیگه ته کشیدن. همه یه مشت پیر پاتال مریض آلزایمری درب و داغونن. خب حالا باید چی کار کنیم برای سیستم حکومتی بعدی؟ دموکراسیش کنیم؟ که عربستان سعودی مال این حرف‌‌ها نیست بیایم چی کار بکنیم؟ بیایم انتقال بدیم به افرادی غیر از پسران؟ خب بچه‌‌های کدوم پسر؟ یعنی بریم سراغ نوه‌‌ها؟ اینجا بچه‌‌های همین سلمان ادعا دارن، ملک عبداللهی که مرد، پادشاه قبلی، اون‌هام بچه‌‌هاش چی هستن؟ مدعی‌اند، بچه‌‌های فهد مدعی‌اند، بچه‌‌های سلطان مدعی‌اند. خب این چه طور باید این کار رو انجام داد؟ یک اتفاق عجیبی که با روی کار آمدن ملک سلمان اتفاق افتاد این اتفاق عجیب بود ولیعهد شد مقرن برادر ملک سلمان. اون هم یکی از بچه‌‌های چی؟ عبدالعزیز، مَقرَن‌بن عبدالعزیز،

اما جالبه ملک سلمان یک کودتای عجیب غریب انجام داد

دقیقه‌ی ۱۰ تا ۱۵

و این قانونی که سال‌ها بود رو چی کار کرد؟ شکست و چه اتفاقی افتاد؟ مقرن رو از ولایت عهدی عزل کرد و مقرن الآن محبوسِ در یکی از کاخ‌‌هاست. حبسه. حق استفاده از اینترنت و نمی‌دونم این چیزها رو نداره خب؟ این رو عزلش کرد کاری هم نکرده بود که بگیم مثلا این اتفاق افتاد و کی رو گذاشت ولیعهد؟ برای اولین بار یکی از نوه‌‌ها رو، بچه‌ی کی رو گذاشت؟ بچه‌ی داداشش نایف‌بن عبدالعزیز که اون هم از ولیعهدهای قبلی بود که مرد، اصلا پادشاهی رو ندید زودتر از خود پادشاه مرد، پسرش محمدبن نایف رو گذاشت چی؟ ولیعهد. اینجا اگه پسر خودش رو می‌ذاشت ولیعهد، صداها در می‌اومد. نگاه کنین باید بره سراغ چی؟ نوه‌‌ها. توی نوه‌‌ها هم نه پسر من فعلا کی؟ محمدبن نایف. این نوه‌ی عبدالعزیزه پسرش دیگه نیست. این شد ولیعهد.

ولیعهد هم توی عربستان سعودی قدرت خیلی زیادی داره، خیلی از کارهای اجرایی بر عهدشه. چون این پادشاه‌‌ها عموما پیر پاتال‌اند، این‌ها خیلی از کارها رو می‌کنن. یکی از مسئولیت‌‌هاش همین حجه. خب باید بدونید پشت سر واقعه چه اتفاقی بوده. یکی از مسئولیت‌‌هاش همین حجه، یکیش وزارت کشوره. یعنی امنیت اونجا دست همچین کسی است؛ بعد چی کار کرد؟ یه کار عجیب غریب‌تر هم کرد. برای ولیعهد یه جانشین هم تعیین کرد؛ شاه خودش، ولیعهد بچه‌ی داداشش، جانشین ولیعهد پسر خودش کی؟ محمد‌بن سلمان که در عین حال وزیر دفاع هم هست. جوانی که توی اون تیکه‌ای که رهبری انداخت به این‌‌ها که: «این‌‌ها به خاطر حمله‌ی یمن بود که جوان رو برداشتن، اومدن به جون مردم افتادن» منظور همینه.

ولیعهد علاوه بر این نکاتی که گفتم جانشینی شورای وزرا رو هم باز بر عهده داره، و ریاست شورای امور سیاسی و امنیتی رو هم باز بر عهده داره، یعنی خیلی مهمه.

یک سری بحث‌ها مطرح شد؛ شایعاتی توی خود عربستان سعودی که: «یکی از جریان‌‌های درون خانواده‌ی آل سعود قصد ترور ملک سلمان رو داشتند». از سمت یک سری رسانه‌‌های غیررسمی، پخش شد. بلافاصله بعد این ماجرا مَقرن رو گرفتن، حبسش کردن. یعنی اصلا هیچ چی هم اثبات نشد. بعد، این چی شد؟ حتی می‌گفتن: «ملک سلمان دستور اعدام مقرن هم داده». تمام اون گارد حفاظتی همه عوض شدن، همین یک بهانه‌ای شد برای تغییرات بسیار گسترده. و این رو می‌گن الآن زنده نگهش داشتن؛ فقط مونده، چون می‌ترسن از اعدامش هم، این طوره. احمدبن عبدالعزیز، یکی دیگه از پسرها، از معدود فرزندان بازمانده‌ی ملک عبدالعزیز هم از قدرت خلع شد. یکی دیگه‌شون بود. و این هم شایعه‌ی بازداشت شدنش و این مسائل مطرحه، که هر از چند گاه لای تلویزیون نشونش می‌دن که بگن: «بازداشت نیست» اما هیچ کاری نمی‌کنه، خنثای خنثی. همون قدر که ملک سلمان می‌تونه نقش داشته باشه توی قدرت، این‌‌ها هم به عنوان کاندیدای چی‌اند؟ پادشاهی. این رو ملک سلمان اومد شکست؛ برای اینکه آمریکایی‌‌ها رو راضی نگه داره. سعودالفیصل وزیر امور خارجه ۴۰ ساله رو برداشت، عادل الجبیر رو گذاشت. عادل الجبیر، سفیر عربستان توی واشنگتن بود، در آمریکا بود. و با این کار آمریکا رو هم یه جوری چی کار کرد؟ مثلا، ساکتش کرد که: «ببین، من هم آدم نزدیک به تو رو، سفیرم توی آمریکا، گذاشتم وزیر امور خارجه.» تا اینجا.

عنوان بخش ۳ : ارتباط اختلافات آل سعود با جنگ یمن و فاجعه منا

 اعراف (۱۷۹)

۳ – یک جنگی هم با یمن راه انداخت و فرماندهی جنگ بر عهده‌ی کیه؟ پسر خودش[ملک سلمان]. این پسره کیه؟ این همونیه که بحثش مطرحه: «داشته رد می‌شده؛ راه رو بستن به خاطر این و این حجاج این طور قتل عام شدن». کل خوش تیپ آل سعود همینه. همین پسره رو خیلی هم می‌گن به تیپش و قیافه‌اش خیلی می‌نازن. توی سال ۲۰۱۵، وزارت دفاع، مشاور ویژه‌ی پادشاه، رئیس شورای امور اقتصادی و توسعه و ریاست اون به همین محمدبن سلمان واگذار شد. شرایط، امنیتی شد جنگِ با کجا شروع شده؟ یمن. وقتی شرایط امنیتی می‌شه، نگاه مردم معطوف شد به یک مسئله خارجی شد.

دقیقه‌ی ۱۵ تا ۲۰

که: «ما از سمت یمنی‌‌ها و شیعیان، حوثی‌‌ها -با این عبارت ها! نه مردم مظلوم یمن، نه- تحت چی هستیم؟ هجمه هستیم. ایران داره این کار رو می‌کنه، ایران داره اون کار رو می‌کنه، ایران داره این کار رو می‌کنه». برای مردم داخل، برای اینکه خفه کنن مردم خودشون رو، و شاهزاده‌‌ها رو خفه کنن؛ یک مسئله‌ی مهم رو به وجود آوردن.

مثال برای شما بزنم، یک زن و شوهری با هم قهرن، مثلا یه هفته هم از قهرشون گذشته. یهویی یه خبر می‌رسه که توی بیمارستان، بچه‌شون چی شده؟ یه ماشین بهش زده، الآن بیمارستانه. این‌ها دعواشون چی می‌شه؟ فراموش می‌شه. یعنی شما ناراحت نشید. «آقا، چرا محمدبن نایف ولیعهد؟» «چرا پسر ملک عبدالله ولیعهد نشه؟» «چرا پسر فهد ولیعهد نشه؟» این‌‌ها رو برای اینکه خفه کنن: ساکت، ساکت، ما جنگ داریم! فهمیدید چی شد؟ یعنی با امنیتی کردن ماجرا، حواس‌‌ها همه چی بشه؟ پرت بشه. باید شما روشن بشید، ماجرا چیه؟ باید بدونید ما عزیزانمون رو بابت چی از دست دادیم؟ خب، دعوای خانوادگی بین همین‌‌ها. همین جا هم شما می‌بینید، می‌گن: «مسئولیت حج با کیه؟ با محمدبن نایف». مرحله‌ی یک انجام شد،

حالا مرحله دو. (دقت کنید) شاه، ولیعهد، بچه‌ی برادرش و پسرش جانشین چی؟ ولیعهد. سلمان می‌خواد حکومت رو در فرزند خودش قطعی بکنه. یعنی همین وزیر دفاع بشه چی؟ پادشاه. ولیعهد بشه. برای این کار دو تا کار اتفاق باید می‌افتاد. یک: محمدبن سلمان یا وزیر جنگ، توی یمن خودی نشون می‌داد. یعنی می‌تونست ماجرای یمن رو حل بکنه، یک جشن ملی بگیرن. بیارنش توی خیابون، مردم گل بپاشن. ها؟ بگن «دمش گرم، دیدی چه جوری ماجرا رو جمع کرد؟ این به درد چی می‌خوره؟ ولایتعهدی می‌خوره، این باید حاکم بعدی باشه». یک عملیات روانی، داستان این شکلی.

دو: ‌(اینجا رو دقت بفرمایید‌) اینکه، اینی که هست، یعنی اون رو تقویت بکنه جانشین ولیعهد، ولیعهد فعلی رو چی کارش کنیم؟ تضعیف بکنیم. این، محمدبن نایف، خودش نمی‌دونه این برای دوره‌ی گذار در قدرت اومده. فعلا باش که دهن‌ها رو ببندی؛ چون اگه مستقیم پسر خودش رو می‌ذاشت، شر می‌شد، دعوا می‌شد. فعلا تو باش. یکی دیگه هم چیه؟ بی‌عرضگی این نشون داده بشه. الآن این همه دارن بحث می‌کنن؛ «آقا، مسئولیت حج گردن کی بوده؟» نگاه کن! یه امسال ایشون مسئول حج بود، ببین چی شد؟ چه اتفاقاتی افتاد؟ اون هم داره از خودش دفاع می‌کنه، یعنی اون هم باز داره تیکه می‌ندازه به این‌وَری‌‌ها، چی می‌گه؟ می‌گه: «عزیزم به من ربطی نداره، پسر خودت بود با ماشین داشت رد می‌شد، راه رو بستن». فهمیدی؟ این خبرهایی که از درون آل سعود داره میاد بیرون، از اختلافی نشأت می‌گیره که بین خود این‌‌هاست؛ به معنی واقعی کلمه، این جانورهاست. «أُولَئِکَ کَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ» (اعراف/ ۱۷۹). به بنده خرده نگیرید؛ این عبارت قرآنی است که حیوان… این کارهایی که این‌‌ها دارن می‌کنن با مردم مظلوم یمن، هیچ کی نمی‌کنه. شما می‌بینید توی دل همین ماجرای مِنا، حمله‌ای بود که داشت صورت می‌گرفت به سمت کجا؟ یمن. شما دیدید چطور یک عروسی رو این‌ها به خاک و خون کشیدن؛ ۱۰۰ و خرده‌ای تا ۲۰۰ نفر آدم کشته شد. ما باید حواسمون، در واقع باشه.

یک نکته‌ای هم به شما بگم در مورد سُدَیری‌‌ها، که توی ماجرای یمن عرض کردم، حالا کوتاه بگم. این‌ها معروف بودن به ۷ سدیری. این‌ها، منظورشون کیه؟ سدیری‌‌ها، می‌شد ‌(خدمت شما عرض کنم‌) احمدالسدیری می‌شه پدرزن عبدالعزیز. ازش دختری گرفت به اسم حَصِّه، خب این زن زیاد داشته دیگه. براتون گفتم اون جلسات، تعداد بچه‌‌هاش هم، واقعا یک چیز عجیب، غریبی بود. خیلی‌هاشون مردن، خیلی‌هاشون هم حذف شدن؛ یعنی اون کسانی که مثلا می‌دیدید خبر سکته‌اش می‌اومد، مسمومش می‌کردن، این‌ها رو حذف کردن. این‌ها ۷ تاشون از یه زن بودن، از عبدالعزیز، از همون حصه بودن. (ح جیمی، صاد). به این‌ها معروف شدن به ۷ سدیری معروف. کیا بودن این‌ها؟ که از زمان فهد که ۱۹۸۲، اولی این‌ها به قدرت رسید؛ این برادرهای خودش رو ذی نفوذ کرد.

دقیقه‌ی ۲۰ تا ۲۵

تا اینکه ملک عبدالله اومد سر کار. ملک عبدالله، برادر این‌ها بود، پدری. اما مادری از سدیری‌‌ها نبود. بعد ملک عبدالله، دوباره سدیری‌‌ها برگشتن به قدرت. تا تونستن غیرسدیری‌‌ها رو چی کار کردن؟ حذف کردن. ملک فهد یکی‌شون بود، که پنجمین پادشاه عربستان [بود]، ۱۳۸۴ هم مرد. سلطان‌بن عبدالعزیز، که ولیعهد بود. (این اِکوش رو بگیرید، آقا) سلطان‌بن عبدالعزیز که ولیعهد بود، اصلا رنگ و روی پادشاهی رو هم ندید و مرد.

اگر پادشاه می‌مرد، می‌شد. نایف‌بن عبدالعزیز، که بابای همین محمدبن نایف، اون هم مرد. پس ببینین، محمد‌‌بن نایفی که الآن گذاشته ولیعهد، باز هم یکی از کیاست؟ از سدیری‌‌هاست. نسبت به غیرسدیری‌‌ها نزدیک، اما خود همین هم باز نباید باشه. این احمق خبر نداره، این رو گذاشتنش برای چی؟ دوره‌ی گذار. عبدالرحمن‌‌بن عبدالعزیز، نایب وزیر دفاع، ترکی‌‌بن عبدالعزیز، سلمان‌‌بن عبدالعزیز که پادشاه، و احمدبن عبدالعزیز که نایب وزیر کشور؛ که همین احمد رو هم چی کار کرد؟ خونه نشین کرد. با اینکه سدیری‌‌ها رو آورد سر کار، یعنی دو مرحله از پاکسازی داریم: یک، پاکسازی سدیری از غیرسدیری داریم. یک، پاکسازی که چی؟ فقط خاندان سلمان یعنی مقرن از غیرسدیری‌‌هاست، حذف می‌شه. اما احمد که از سدیری‌‌هاست، ملک سلمان احساس خطر می‌کنه که این چرا؟ این هم انتقاد داره، می‌گه: «تو با چه حقی، منم می‌خوام پادشاه، تو مردی الآن، من می‌خوام پادشاه بشم. چرا بردی توی نوه‌‌ها؟» این هم باید دهنش بسته بشه.

این، خیلی واضح و در واقع ریز گفتم. این اولین دلیل، یعنی برای ماجرای منا همین بود که بی‌عرضگی محمدبن نایف اثبات بشه. که فردا خواستن این رو بذارنش کنار، اصلا کار سختی؟ نباشه. این‌‌ها در هر دو تا پروژه… در پروژه‌ی اول که قهرمانی پسرش توی جنگ باشه اون رو گنده کنن، این رو کوچیک دیگه، درسته؟ ببین، نگاه کن! من ۵ تومن دارم، شما هم ۵ تومن، من ۱ تومن بدم به شما فاصله‌مون دیگه ۱ تومن نیست، ۲ تومنه. این پایین بیاد، اون بالا بره فاصله بیشتر می‌شه، توی چشم میاد. یکی رو بزنن توی سرش، یکی رو بکشن بالا. اون محقق نشد، یعنی پسر این بابا، یعنی همین وزیر دفاع ملعونشون، این نتونسته جنگ رو مدیریتش کنه، ۶ ماهه فقط این‌ها گند زدن. هیچ کاری نتونستن بکنن.

دعواست الآن سر بندر عدن، می‌خوان بگیرن، نمی‌تونن. و عربستان سعودی بعد از سال‌ها کسری بودجه آورده. ماهی یک میلیارد دلار هزینه این جنگه، ۳.۰۰۰ میلیارد تومان. کشورهای دیگه هم دادشون در اومده، تا کی ما صدامون در نیاد. صداهای حقوق بشری در اومده توی دنیا، ای بابا مردم یمن غذا ندارن، آب ندارن، این چه وضعشه! چرا همه نگران مردم سوریه‌اند؟ چرا؟ چون اون جا بشار اسد حاکمه. فهمیدی چی شد؟ یعنی دیگه تا چه قدر می‌تونی نگه داری؟ تا الآن هم آل سعود با پول خیلی از رسانه‌‌ها رو خریدن. رسانه‌‌هایی که ادعای آزادی‌شون می‌شد و کار حرفه‌ای رسانه‌ای می‌کردن و مزخرف می‌گفتن. این‌ها رو، فتیله‌ی همه رو پیچوند. شما دیدید بی‌بی‌سی چطور تمام قد اومد از این فاجعه‌ی منا دفاع کرد. همه رو با پول علاوه بر اینجا، فکر نکنی بی‌بی‌سی به خاطر پول بوده ها! نه، بی‌بی‌سی ذاتا با آل سعود همراهه، چیز واضحیه. یک سری از این جیره‌خورهای ایرانی هم که پول می‌گیرن هم به نفع این‌ها شروع کردن حرف زدن، چه خارجی‌هاشون چه داخلی‌هاشون. از اون نوری‌زاده‌ی ملعون بگیرید که شروع کرد ماست‌مال کردن.

من فردا تمام کلیپ‌های این‌ها رو نشون می‌دم به شرط حیات اگه بذارن سخنرانی کنیم. البته با این اس‌ام‌اسی که فرستادند. این‌ها اگه بخوان یک کسی رو ممنوع‌السخنرانی بکنن توی این زمینه اول باید رهبری رو ممنوع‌السخنرانی کنند. قبلش هم باید امام (ره) رو ممنوع‌السخنرانی می‌کردن. که امام فرمود: «ما اگه یه روزی از قدس بگذریم…» یعنی خدا شاهده کسی جز امام (ره) هر کی این حرف رو می‌زد اصلا چه بسا می‌گرفتنش می‌نداختنش زندان؛ که دیگه مسئله قدس مسئله اصلی جمهوری اسلامیه، امام (ره) فرمود: «از قدس بگذریم، از صدامی که ۸ سال با ما جنگیده بگذریم، از آل سعود نخواهیم گذشت.» این‌ها فرمایش امامه ها! گفتم کسی دیگه می‌گفت می‌دونید دیگه که یک جاهایی متأسفانه

دقیقه‌ی ۲۵ تا ۳۰

نه که بخوام خدای نکرده نقد بدی بکنم. نه یک واقعیته. یک جایی شما آرمان‌های انقلاب رو می‌گی، توسط عده‌ای در داخل مورد هجمه قرار می‌گیری. بله امام (ره) اون موقع حرف می‌زد این روزها رو می‌دید. این روزها رو می‌دید، که اینجوری نزنن توی سرت. به نوجوون‌هات تجاوز کنند و زائرها رو این طور به خاک و خون بکشن، چیزِ عجیبی هم نیست که. مگه سال ۶۶ نکردن؟ ۴۰۰ تا زائر رو به خاک و خون کشیدن این‌‌ها.

این یک بعد ماجرا، این یک دعوای داخلیه برای اثبات بی‌عرضگی‌هاشون. فردا حذف محمدبن نایف چیه؟ آسون‌تره و دیگه چی می‌شه؟ حکومت می‌رسه به یک جوان. حالا این هم ۵۰ سال دیگه وقت داره. فهمیدی چی شد؟ اگه عمر طبیعی در نظر بگیریم.

عنوان بخش ۴ : تحولات منطقه ای و نقش عربستان

 مائده (۸۲)

۴ – مورد دوم: پاسخی به شکست عربستان توی منطقه بود، عربستان توی منطقه خیلی پول خرج کرد. یک جاهایی نسبتا موفق شد، یک جاهایی هم اصلا موفق نشد، در مصر موفق شد اخوان المسلمین رو ببره پی کارشون، ۱۲ میلیارد دلار عربستان خرج کرد توی مصر که همین مُرسی و دار و دسته‌اش این‌ها برن کنار، مُرسی، اخوان المسلمین مشکلشون چیه؟ اینه که این‌ها دموکراسی‌خواهن، می‌گن مردم باید چه کار کنن؟ رأی بدن، این برای عربستان سعودی یعنی سَمِّ مهلک، رأی؟ (به قول جناب خان)، رأی برای عربستان سعودی اصلا انگار بسم الله و جنّه، ایران نیستش که ۳۷، ۳۸ ساله این نظام شکل گرفته ۳۷، ۳۸ تا انتخابات داشته، با این فکر کنید رأی دادن اونجا؟

دو: اخوان المسلمین بر خلاف رویه‌ی رایج در بین اهل سنت به قدرت رسید، یعنی چی؟ اهل سنت، فقهی، ما شیعه‌‌ها حکومت را از آن خدا می‌دونیم روی زمین هم از آن امام معصوم. در غیبت ولی معصوم، ولی فقیه می‌تونه به نیابت از امام معصوم چه کار کنه؟ حکومت تشکیل بده. اون هم برای خودش نیست، این حکومت باید در راستای ظهور باشه. یعنی باید از کیان تشیع دفاع بکنه، حکومت رو آماده بکنه، اون بحث یَخافُ القتل رو از بین ببره، بسترها رو آماده بکنه برای اینکه چی؟ پرچم رو تحویل امام زمان(عج) بده، «خدایا خدایا تا انقلاب مهدی(عج) از نهضت خمینی محافظت بفرما» در واقع اینه، اگر مثلا یک فقیهی بخواد حکومت تشکیل بده برای خودش باطل است اقا، شما شک نکنید فقط در راستا… یعنی پرچم جمهوری اسلامی پرچم ظهوره، یه پرچم جدا چیه؟ نیست که بگیم این هم یه حکومت. نخیر باید دو دستی تقدیم بشه، تمام دار و ندار این مملکت، خوب این هم باید مد نظر قرار بدیم.

اهل سنت اینطور نبودن، چرا؟ چون شیوه به حکومت رسیدن بزرگانشون متفاوت بود. ابوبکر در سقیفه به حکومت رسیده، عمر توسط ابوبکر به حکومت رسیده، عثمان شورای ۶ نفره که باز شروط خیلی خاصی عمر داشت، به پسرش عبدالله هم گفته بود و به عبدالرحمن‌‌بن عوف گفته بود، عملا مشخص بود نتیجه شورای ۶ نفره چیه؟ امیرالمؤمنین(ع) با رأی عمومی به حکومت رسیده، معاویه هم با شمشیر. خب کدوم یکی از این‌ها درسته؟ اگه بگن هیچ کدوم یا بگن یکیش یکی از اصلی‌ترین اصول اهل سنت زیر سوال می‌ره. اون هم عدالت چیه؟ صحابه است. باید چه کار کنن؟ بگن همه‌ا‌ش. خُب این‌‌ها هر کدوم یک شکلیه، به خاطر همین به یک قاعده فقهی رسیدن (این رو گوش کنین) «الملک لمن یغلب الحق مع الغالب»؛ «هر کی به حکومت رسید حق با اونه» حالا هر طور که رسید، فلذا الآن شما حق نداری علیه اولی‌الامر بشوری در فقه اهل سنت، فهمیدی؟ «ان کان عبدا حبشیه»؛ «حتی اگه چی باشه؟ یه برده حبشی باشه». مال سودان باشه حاکم باشه شما باید به حرفش گوش کنی، اینجاش رو گوش کن: «إِنْ کَانَ فَاسِقاً»؛ «حتی اگه چی باشه؟ فاسق باشه»، حالا اخوان المسلمین حسنی مبارک رو زده کنار، برخلاف دین عمل کرده، فهمیدی چی شد؟ اصلا حسنی مبارک فاسق، شما حق نداشتی بزنیش کنار. الآن بحثی که ما مطرح می‌کنیم برای کسانی که جلوی بشار اسد دارن می‌جنگن، می‌گم: اصلا بشار اسد فاسق، از این بیشتر؟ شما با چه حقی می‌خواین بذارینش کنار؟ پس فقهت رو بذار کنار.

اخوان المسلمین این ایراد رو بهش وارد بود، الآن چه کار کنیم؟ الآن شما حسنی مبارک رو زدی کنار چه خاکی توی سرمون کنیم؟ ایشون می‌گفت ۱۴۰۰ سال داشتی اشتباه می‌کردیم، کی گفته حاکم باید فاسق باشه؟ حسنی مبارکی که با زیپی لیونی دست داده؟ عرق خورده؟

دقیقه‌ی ۳۰ تا ۳۵

با اسرائیل یکیه؟ نخیر آقا حاکم اسلامی باید چی باشه؟ آدم باشه، مسلمون باشه، ظاهرالصلاح باشه، اِ آروم آروم داشت می‌رفت به سمت چی؟ ولایت فقیه، فهمیدی چی شد؟ اون فقیه که ما مد نظر… مجتهدی که باید چی؟ اجتهاد سر در بیاره از دین، آخه حسنی مبارک چی از دین می‌فهمه؟ حتی جالبه بدونید برای اینکه مرسی بشه رئیس جمهور فقیه این اخوان المسلمینی‌‌ها اومد باهاش بیعت کرد که این بتونه حاکم بشه. دقت کنید!

متأسفانه تلویزیون ما داره شِرّ و ور به خورد مردم می‌ده. این‌ها ریشه‌ای باید مردم بفهمن چرا این اتفاقات افتاد، این خبر رسید به آل سعود این‌ها رفتن رو ویبره، «اوه اوه این‌ها دارن از حاکمی صحبت می‌کنن که عرق نخوره!» خب ملک عبدالله فیلم‌هاش اومده بیرون که داره عرق می‌خوره، چه کار بکنن؟ گفتن: «نخیر»، دانشگاه محمدبن سعود یک جلسه‌ای گذاشتن گفتن: «نخیر این‌ها فاسقن.» حکم همون حکم ۱۴۰۰ سال پیش، پول خرج کردن مُرسی چی شد؟ کله پا شد، و شما می‌بینین دادگاه داره چه کار می‌کنه؟ ۵۰۰ تا، ۴۰۰ تا، ۳۰۰ تا، ۲۰۰ تا حکم اعدام می‌ده. صدای هیچ الاغی هم در نمیاد، حقوق بشر خفه خون؛ شما یه قاچاقچی رو اینجا توی جمهوری اسلامی با یه تن تریاک گرفتیش می‌خوای اعدامش بکنی احمد الشهید از اون طرف داد و بیدادش در میاد که چیه؟ آقا این‌ها، حقوق بشر حالی‌شونه؟ چرا خفه خون گرفتین توی مصر؟ ۵۰۰ نفر حکم اعدام؟ اون هم آدم‌های سیاسی؟ یک جوری این‌ها اومدن سر کار دارن قلع و قمع می‌کنن یه جوری قلع و قمع می‌کنن که دیگه امکان شکل‌گیری حکومت دینی نباشه.

چون، ببین ما می‌گیم با اهل سنت مشکل نداریم اینجا با این‌ها مشکل نداریم ببین خود مرسی واسه ما لنگ و لگد انداخت، خب؟ خاطرتون باشه، اما سگش می‌ارزید به این وهابی‌‌ها. چرا؟ چون خود مرسی توی این موضوعیت نداشت. مسیری که این‌ها داشتن پیش می‌رفتن عجب، یعنی رسیده بودن به عقلانیت، راست می‌گه بابا! مگه می‌شه حاکم فاسق باشه؟ مگه می‌شه؟ آقا‌ی چیزی شما یک حکومت مارکسیستی تشکیل می‌دی ایدئولوژیکه دیگه بر مبنای ایدئولوژیک مارکسیسمه؛ باید کسی رو بذاری حاکم که از مارکسیسم بفهمه یه چیزی شما توی شوروی لِنین رو باید بذاری سر کار اِستالین رو باید بذاری سرکار و همین هم شد. همین‌‌ها هم سر کار بودن. خب توی حکومت اسلامی کی رو می‌تونی بذاری سر کار؟ یک کسی که از اسلام چیزی ندونه؟ حداقلِ مسائل… باید یه اجتهادی در اسلام چیه؟ خوب همینه دیگه. ببینید چقدر معقوله این بحث ولایت فقیه که شیعه بهش رسیده، یعنی بهترین شکل حکومتِ قبل از ظهور می‌تونه باشه، حالا من وعده هم کردم ان‌شاءالله چه بسا این جلسه توی همین مشهد هم برگزار بشه، یه سری رایزنی‌‌ها شده با این‌ها با این بچه‌‌ها که شاید مثلا جلسه ولایت فقیه که بنده وعده کرده بودم یه ۷، ۸، ۱۰ جلسه‌ای بشه ان‌شاءالله شاید توی مشهد برگزار بشه ببینینم چی می‌شه.

خب این رو به این شکل… عربستان مصر رو تونست خوب جمع و جورش بکنه. اما سوریه رو هیچ غلطی نتونست بکنه برای اسرائیل هم سوریه الآن مهمه، فهمیدی چی شد؟ عراق رو هیچ کاری نتونست بکنه، یمن نتونست کاری بکنه، یک جا اگه به پیروزی رسید ۳، ۴ جای دیگه شکست سنگینی خورده. این عقده‌‌ها رو می‌خواست وا کنه، الآن شما می‌بینین روسیه وارد چی شده وارد جنگ شده. خبر دارید چه اتفاقی افتاده دیگه؟ نماینده سعودی‌‌ها رفته روسیه هر چی از دهنش دراومده به پوتین گفته. گوش‌های پوتین سرخ شده گفته: «باباتون رو در میاریم» سر تاجیکستان و ازبکستان و قزاقستان اونجام… این‌هام می‌دونین که پول خرج کردن تفکر وهابیت رو چیه اونجا بردن. چچن، شما چقدر این چچنی‌‌ها توی عراق و سوریه دارن می‌جنگن توی داعشن ها؟ یه شبهه‌ای بود که می‌گفتن: «چرا ایران سر فلسطین صداش در میاد سر چچن چیه؟ نمیاد؟» برای اینکه فلسطینی‌‌ها وهابی نبودن، چچنی‌‌ها چیه؟ بودن. وگرنه ایران سر بوسنی و هرزگوین هم صداش در اومد. اون موقعی که ما دفاع کردیم اولین رژه‌ای که بوسنیایی‌ها انجام دادن با ژ۳‌‌هایی بود که ما براشون فرستادیم. ۷، ۸ نفر آدم داشتیم توی بوسنی و هرزگوین. آمریکایی‌‌ها یه کشتی پر سلاح آوردن لب مرز گفتن

دقیقه‌ی ۳۵ تا۴۰

این ۷، ۸ نفر رو بندازین بیرون تا سلاح‌ها رو بهتون بدیم. اینقدر از ایرانی‌‌ها می‌ترسن این‌‌ها، بوسنی و هرزگوین شیعه بودن؟ نخیر.

اینه عقلانیت شیعی اینجاست که تفکیک می‌کنه بین چی؟ بله معلومه شیعه از سنی به ما نزدیک‌تره. اما وقتی مسیحی می‌تونه دوست ما باشه، که نه پیغمبرمون رو قبول داره، نه قرآنمون رو قبول داره نه ائمه‌مون رو قبول داره سنی با ما برادر نباشه؟ ۸۲ مائده: «لَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّهً لِلَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَى» (مائده/ ۸۲). می‌گه: «برای شما مؤمنان نزدیک‌ترین دوستان کسانی‌اند که می‌گن ما مسیحی هستیم، ما نصرانی هستیم» خوب این نه پیغمبرمون رو قبول داره، اصلا دین ما رو قبول نداره اگه قبول داشت که مسلمان بود دیگه، خاتم النبیین رو حضرت عیسی می‌دونه. او [مسیحی] برادر ما نزدیک‌ترین دوست باشه، سنی‌ای که خدا رو قبول داره، پیغمبر رو قبول داره، قبله‌ا‌م رو قبول داره، رسول الله(ص) رو قبول داره، حب اهل بیت(ع) داره، نباشه؟ ما با وهابیت آبمون توی یک جوی نمی‌ره، با تکفیری‌‌ها توی یه جوی نمی‌ره، حتی شیعه اینقدر عاقله بین وهابی‌ها و تکفیری‌ها باز یه جایی تفکیک قائل می‌شه ها! ما وهابی غیرتکفیری هم داریم؛ وهابیه، من و تو رو مشرک می‌دونه اما نمی‌گه: «باید کشت». باز هم شما نگاه بکن توی صحبت‌‌های رهبری می‌بینید عبارتی که ایشون استفاده می‌کنه چیه؟ «تکفیری‌‌ها» اکثرا این عبارته. خوب دقت بکنید. این یعنی مشخصه تشیع الحمدلله با منطق صحبت می‌کنه.

حالا بین ماهام یه سری دَله دیوونه هست. یه چیزهایی می‌گن، این جامعیت تشیع نیست. این‌‌ها هم افراط دارن و نمی‌فهمن دارن توی زمین آل سعود بازی می‌کنن، توی زمین صهیونیزم بازی می‌کنن. چچن، یعنی… خط و نشون کشیدن واسه روسیه… این‌هام از سر احمقی‌شونه، جدی عرض می‌کنم، من همیشه می‌گم، می‌گم این‌ها آدم‌هایی هستن… اصلا سعودی‌‌ها آدم‌های متکبر نادونن، خیلی خنگ‌اند. کسانی که مکه رفتن، ازشون بپرسید. خیلی خنگ‌اند این‌‌ها. اصلا آدم شعور داره. به من می‌گفتن یک جایی، حالا یه سری بحث‌ها پیش اومد، گفتن: «آقا این مثلا خطر برای شما وجود داره». گفتم ببین، صهیونیست‌ها و این جور چیزها روزی بنده رو می‌زنن که قبلش کامل ترور شخصیتی کرده باشن، که منِ نوعی بت نشم، یا اگه خواستم بت بشم چی باشم؟ کوچیک باشم، چرا؟ چون می‌دونن خون دادن باعث می‌شه چی؟ بزرگ بشی.

شهید آوینی رو قبل خون دادنش کی می‌شناخت؟ هیچ کی، هیچ کس. شهید شد، شد آوینی. احمدی روشن رو کی می‌شناخت قبل شهادتش؟ فقط ۳۰۰ نفر توی دانشگاه شریف تغییر رشته دادن، رفتن هسته‌ای خوندن، تبدیل شد به یک نماد، احمدی روشن، ضرر کردن مصطفی رو زدن. این‌ها [صهیونیست‌ها] ترور شخصیتی می‌کنن. دروغ می‌گن، توی همین فضاهای مجازی اصلا دیگه ما دهنمون، زبونمون مو در آورده اینقدر داریم تکذیبیه می‌دیم توی سایتمون. آقا شما گفتی ۳ سال دیگه ظهوره. می‌گم کدوم احمقی می‌گه ۳ سال دیگه ظهوره که من بگم؟ خُب این توقیته، تو ۲۰ تا ۳۰ تا سخنرانی من رو نمی‌بینی علیه من؟ همین ظهور بسیار نزدیک است سی‌دیش اومد بیرون، بنده جزء اولین و اصلی‌ترین الآن منصف‌ترین، حداقل بگیم یکی از منصف‌ترین‌ها توی بحث مخالفت با این سی‌دی بودم، بعد اصلی‌ترین نقدم هم این بود که دارید توقیت می‌کنین. یک متنی از ما پخش کرده بودن، یک سری سایت‌های زرد مزخرفی هم که دردشون از جایی دیگه است، من می‌دونم از کجا. دنبال بهانه بودن، وکیل ما تماس گرفته باهاش که: «شما با چه حق این رو پخش کردین؟» «ما توی فضای مجازی دیدیم هست یه چیزی ما هم زدیم». گفت: «الآن تاکسی دارم می‌گیرم برم دادسرا ازت شکایت بکنم»، به غلط کردن افتاد. بعد ما بی خیال شدیم، ولش کن، باز دوباره مطلب رو گذاشت، منتها تکذیبیه‌ی دو خطی ما رو گذاشت آخرش. بعد شما بخش نظرات رو می‌خوندی، مردم اصلا دیگه وقت نکردن اون تکذیبیه رو تا ته بخونن. یعنی مرض دیگه این‌ها ادعای دروغ می‌گیم به خدا قسم که این‌ها رسانه‌ان و رسانه می‌خواد حقیقت رو انتقال بده، دروغ می‌گن.

این‌ها یه مشت آدم‌هایی‌اند که ساخته شدن که یه سری، آنچه که ته ذهنشونه رو همون‌ها رو بیارن به هر طریق و دروغ و راست و قاطی کنن به خوردشون بدن. وقتی که می‌بینم اینطور شده است، وقتی که می‌بینم بهمان شده است یه متنی از ما پخش کرده، دروغه آقا چسپونده بودنشون به مذاکرات. اصلا من در مورد مذاکرات حرف نزدم، همین مشهد هم تجمع بود خاطرتون باشه، یه سری سرفصل‌ها گفتم: «آقا از رهبری نه یه قدم جلوتر برید نه یه قدم چی؟ عقب‌تر»، این یه کلیته. میان بازیت بدن به زور. جنگ روانیه دیگه، جنگ رسانه‌ای می‌کنن علیهت. فهم هم نیست، ترور شخصیتی می‌کنن.

دقیقه‌ی ۴۰ تا ۴۵

ووآ (VOA) اون برنامه رو ساخت، بی‌بی‌سی(B.B.C) من و تو (manoto) یک دری وری‌هایی، نمی‌دونم این. ما رو هم مشهدی کردن توی اون سال. گفتن رائفی پور الآن مشهده. بعد آقا نمی‌دونم باباش به غیبت رفته و یه چیزهایی می‌گفتن که ما خونه رفتیم، این لپ‌تاپ رو گذاشتیم، هر از چند گاهی می‌ریم به پدر مادرمون سر بزنیم، می‌ریم خونه‌شون، می‌گه: «مادر جان یه بار دیگه بذار اون رو یه کم بخندیم ما»، اصلا جالبه براش، می‌گه: «عجب پدر سوخته‌‌هایی‌اند». ما یکی از اقواممون بود، اصلا ضد خدا و پیغمبر و نظام و همه چی. هیچ چی حالا یه جوونی بود؛ بعد دیدن این ماجرا، این فاجعه‌ای که از ما پخش شده بود، این بچه مسلمون شده. بعد گفتم، خبر به ما رسید، گفتم: «چرا؟» گفت: «من هیچ چی رو که خبر نداشتم، تو رو که می‌شناختم، از بچگی با هم بزرگ شدیم»، خب؟ گفت: «من تو رو که می‌شناختم، فهمیدم پدر سوخته‌‌ها هر چی قبل این هم می‌گفتن چی بوه؟ همین شکلی بوده». ما اهل شرق تهرانیم، ما رو گذاشتن غرب تهران. اصلا یک، تقریبا می‌تونم بگم جز علی اکبر رائفی پور چیزی راست نگفت، یعنی فقط اسم ما رو درست گفت. خب؟ این تخریب شخصیتی می‌کنن بعد حذف فیزیکیت می‌کنن.

وهابی‌ها احمقن، اینطور نیستش میان حذف فیزیکی می‌کنن. فهمیدی؟ بی‌شعوری‌شونه. چرا؟ اصلا حالی‌شون نیست. مگه سعید چندانی رو ترور نکردن؟ مسمومش کردن، باعث شد سعید چندانی رو همه بشناسن. یک مستبصری که امام زمان(عج) در جمکران ایشون رو شفا داد و اومد جلو دوربین و پزشکش اومد پرونده قبل سرطان و بعد سرطانش رو نشون داد و خانواده‌اش کلا شیعه شدن و فلان. بعد عجیبه دیگه ماجراش اصلا، معجزه یعنی چی آقا؟ بزنید سعید چندانی؛ برادرش رو رفتن پاش رو قطع کردن؛ برادر ایشون هم شیعه شد و یه بار شبکه ولایت هم دعوتش کرده بودن، من دیدم فیلمش رو. این‌ها نفهمن. همین خون‌ها باعث می‌شه چی؟ حقانیت شیعه چی بشه؟ بیشتر. اما صهیونیست‌ها با هوشن. ترور شخصیتی، بخوان هم حذفت کنن، مسمومت می‌کنن. یعنی یک کاری می‌کنن تو یک سال بعد سرطان بگیری بیفتی بمیری بگن: «سرطان بود»، یعنی ماشین بهت بزنه، یه کاری دیگه می‌کنن، اینجوری نیست برگردن استاد! وسط خیابون تق بزنن وسط، نه گذشت، اون‌ها جواب نمی‌ده. مطهری رو اینجوری ترور کردن، امروز هنوز که هنوزه مطهری زنده است. کتاب‌هاش رو دارن می‌خونن. مفتح رو اون جوری ترور کردن، هنوز که هنوزه مفتح زنده است. صیاد شیرازی رو اون جوری ترور کردن، صیاد شد امیر دلها. این‌ها رو خوب دقت کنین.

عنوان بخش ۵ : مواضع روسیه و غرب در مورد سوریه

 رعد (۱۱)

۵ – بله! این‌ها [سعودی‌ها] حالا کُری خوندن برای روسیه. این هم از سر بی‌شعوری‌شون بود. روسیه به دست و پا زدن افتاد و سر شلوغی تاجیکستان این وهابی‌ها رفتن اونجا یه سری کارها کرد، روسیه ترسید، حالا یه پیغام پسغامی برای ایران فرستاد که آقا تو رو خدا یه کاری کن فلان… ما هم گفتیم برو بسم الله. برو ببین این‌ها لونه‌شون کجاست؛ برو همون لونه‌شون رو بزن. به قول مشهدی‌ها می‌گن غال، آره؟ برو همون لونه‌شون رو بزن. آره! روسیه هم می‌گن حالا اعلام کرده که نزدیک ۱۹۰.۰۰۰ نیروی نظامی رو آماده داره، نه الزاما توی سوریه باشن ها! نه، توی کشور خودش آماده کرده، ۱۷۰ تا جنگنده در نظر گرفته که اگه این بخواد تمام عیار بشه بیاد و ۷۰۰ تا خودروی زرهی توی بخش‌هایی از این‌ها چی کار کرده؟ توی لاذقیه مستقر کرده، این چند روز هم انصافا جانانه داره می‌زنه. قبل این ائتلاف آمریکایی ضد داعش بود دیگه، هیچ کاری نمی‌کرد، این بدبخت عراقی‌‌ها رو می‌زد، تا این‌‌ها می‌خواستن داعشی‌‌ها رو شکست بدن، بمب می‌زد توی کله این‌‌ها، بعد این‌‌ها داد و بیدادشون درمی‌اومد: «بابا لامصب تو ائتلاف ضد داعشی چرا ما رو می‌زنی؟» گفت: «اشتباهی زدم». الآن نه این‌ها دقیق داره می‌زنه، داد آمریکا در اومده، نه روسیه داره اهداف دیگه‌ای رو می‌زنه. چی رو می‌زنه؟

روسیه نگران سوریه است به چند دلیل. این هم خوبه می‌تونید همین تیکه‌ای که دلیل حضور روسیه توی سوریه رو می‌تونید جدا کنید کلیپش کنید. سوریه به منزله‌ی مهم‌ترین و تنها پایگاه روسیه توی غرب آسیاست. کس دیگه‌ای رو نداره. اینجا رو از دست بده یعنی کلا این منطقه رو خداحافظ. فهمیدی چی شد؟ نمی‌تونه. بعد سوریه پشت ترکیه است. امریکایی‌ها در ترکیه به عنوان عضوی از ناتو سیستم دفاع موشکی پاتریوت (patriot) رو اومدن چی کار کردن؟ مستقر کردن. البته این هم به شما بگم همین پاتریوتشون هم مشکل‌دار از کار در اومد، چی شد؟ توی یمن عربستان هم پاتریوت (patriot) داره، موشک‌های اسکاد ۳۰ سال پیش روسیه دست یمنی‌‌هاست، الآن داره رد می‌کنه، این پاتریوت (patriot) ها نمی‌تونن بزنن. اینکه پشت اینه به لحاظ فیزیکی و جغرافیایی خیلی برای روسیه مهمه. روسیه نگران حرم حضرت زینب(س) یا حرم حضرت رقیه(س) نیست، دنبال منافع چیه؟ خودشه.

دقیقه‌ی ۴۵ تا ۵۰

ما باید زرنگ باشیم، منافع اون‌ها رو در راستای منافع خودمون بیاریم، براشون، برا اون‌ها تعریف کنیم، نه این که خودمون رو عوض بکنیم.

این هوشمندی یک مؤمنه. اهل بیت(ع) می‌گه چی؟ «سَاسَهَ الْعِبَاد»، سیاست مدار بودن. امیرالمؤمنین(ع) وقتی معاویه با او وارد جنگ شد، معاویه خیلی دوست داشت که یک فحش از دهان امیرالمؤمنین(ع) علیه خلفا بگیره، امیرالمؤمنین(ع) هیچ وقت همچین کاری نکرد. چرا؟ چون می‌خواست اون جامعه کثیری که توی سپاهش دارن می‌جنگن و محب شیخین‌اند با معاویه بجنگن. سیاستمداری یعنی چی؟ یعنی همین. یک عده نادون امروز بین خود ماها شیعیان می‌خوان همون کار معاویه رو تکرار کنن. سیاست، بسم الله می‌گه «سَاسَهَ الْعِبَاد» یعنی چی؟ توی زیارت جامعه اهل بیت(ع) رو شما سیاستمدار می‌خونین، کجا بوده؟ باید یه جایی بوده باشه دیگه. اهل سیاست کثیف نیستن ها! نه. می‌گن: «فعلا بابت این اختلاف ما حرفی نداریم، اون یکی چیه؟ واجب‌تره». معلومه سنی برای من خیلی نزدیک‌تره، برادر من محسوب می‌شه نسبت به این تکفیری یا حتی یک مسیحی؛ تازه قرآن گفتیم خود مسیحی رو هم دوست معرفی می‌کنه. خب این‌‌ها رو دقت بکنید، شما با برادر خودت هم اختلاف داری، بابا با زن خودت اختلاف داری، با شوهر خودت اختلاف داری، طلاق می‌گیرید از هم. دلیل طلاق چیه؟ زن و شوهر از هم جدا می‌شن. اگر مبنا بر اختلاف باشه دو نفر روی کره زمین عین هم نیستن، با داداش خودت سر پرسپولیس استقلال دعوا داشتی، درست شد؟ اما آدم اهم و مهم می‌کنه، می‌گه فعلا این‌ها چی‌ان؟ خطرناک‌ترن.

امیرالمؤمنین(ع) چرا بعد از… سکوت می‌کنه وقتی حقش رو می‌خورن؟ حضرت می‌گه: «من نگاه کردم دیدم اسلام قراره نباشه، دور تا دور سرزمین‌‌های اسلامی دارن دندون تیز می‌کنن حمله کنن». یکی از دلایلی که امام حسن می‌پذیره اون… اِبا هم دارم عبارت صلح رو استفاده کنم، اون قرارداد رو چیه؟ می‌گه: «سپاه روم حمله کرد. اومد سر سرحدات ما»، حضرت می‌گه: «بابا این‌‌ها بیان کعبه رو صاف می‌کنن، با اصلش مشکل دارن»، اینجا امام حسن می‌فرماید: «اسلام بماند حالا ما کار می‌کنیم بعدا درستش می‌کنیم». این عقل نیست آقا؟ عاقلانه نیست؟ خب. شما یه سگی بهت حمله کنه، یه گرگی بهت حمله کنه می‌گی چوبه نجسه؟ یک چیزهای جالبی که مردم توی زندگی خودشون استفاده می‌کنن، در مورد تاریخ صدر اسلام که می‌رسه به چَپ اندر قیچی شدن می‌افتن. خودت داری هر روز توی زندگیت استفاده می‌کنی، اینجا عقلت کار می‌کنه برای خودت، چرا اونجا دیگه نادون می‌شی؟

روسیه هم اینه، فکر نکن باز ما عاشق چشم و ابروی روسیه‌ایم، نخیر. اون دنبال منافع خودشه، منتها ما باید زرنگی بکنیم چی کار بکنیم؟ این گفتمان رو؟ درست بکنیم، بذارید این رو عمومی بگم. ما باید باهوش باشیم حتی امروز که مذاکراتی هم با آمریکایی‌ها داریم، هم باید روسیه‌ای‌ها از این بترسن که ما داریم با آمریکا مذاکره می‌کنیم. فهمیدی چی می‌گم؟ باید دو نوع دیپلماسی داشته باشیم، یکی از دیپلمات‌های ما برن سراغ روسیه بگن: «ببین ظریف رفت دست داد با اوباما ها!» حالا اون که دست داده لااقل بتونی مصادره‌اش کنی، یه جوری به دردی بخوره لااقل. فهمیدی چی شد؟ آره از این طرف هم به آمریکایی‌ها بگی چی کار؟ «برو پی کارت بابا، بیا داعش داعش می‌کردی ببین روسیه چه خوب اومد داره همه رو می‌زنه!» این این‌‌ها دیگه به عقل آدم بستگی داره متأسفانه توی این داستان‌های سیاسی که توی مملکت ما پیش میاد همه این‌ها ضربه می‌خوره ؛ مردم بفهمید به کی دارید رأی می‌دید، الآن انتخابات مجلس نزدیکه. این سخنرانی شفافیت بنده رو حتما از توی اینترنت دانلود کنید، گوش کنید، نکات مهمی رو اونجا عرض می‌کنم، خب بعد تا اینجا هم داشته باشید.

با حذف سوریه یعنی حذف روسیه، یعنی حذف چی؟ چین. رسما چینی‌ها گفتن: «ما سر لیبی کم آوردیم، کوتاه اومدیم، لیبی از دست ما رفت، شمال آفریقا افتاد دست امریکایی‌ها. ما در سوریه…» الآن می‌دونید که چین اعلام کرده: «من هم می‌خوام بیام به این حملات هوایی که داره علیه داعش صورت می‌گیره کمک کنم». بسم الله بیاد بزنه داعش رو. «اَللّهُمَّ اَشغِلِ الظّالِمینَ بِالظّالِمین» که جزء دعاهای ماست، وقتی آدم دعا می‌کنه، خب یعنی شما دعا می‌کنید «اللَّهُمَّ اشْفِ کُلَّ مَرِیض‏، اللَّهُمَّ اکْسُ کُلَّ عُرْیَان‏، اللَّهُمَّ أَشْبِعْ کُلَّ جَائِع‏» از این طرف هم چون مؤمنی سراغ یه برهنه می‌گردی، بپوشونیش، سراغ چی؟ یه گرسنه می‌گردی، سیرش بکنی، درسته،

دقیقه‌ی ۵۰ تا ۵۵

خودت هم داری دعا می‌کنی، اما در عمل هم انجام می‌دی. یعنی اون دعا به تو خطش رو می‌ده. بسم الله. «اَللّهُمَّ اَشغِلِ الظّالِمینَ بِالظّالِمین» هم بیا اجرا کن. فهمیدی چی شد؟ بعضی‌‌ها کارشون فقط دعایه. مثلِ، دعا اثر داره ها! اشتباه نکنید. اما فقط دعا نخیر. «إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ» (رعد/ ۱۱) اون وقت می‌شیم مثل برره‌ای‌‌ها دیگه می‌نشستند. دیدی چطوری نخود پرورش می‌دادن. این جوری می‌نشستن نگاه می‌کردن؟ بعضی‌ها این جوری‌اند.

امام زمان اگه قرار بود فقط با دعا ظهور، دعا ظهور کنه، «أَکْثِرُوا الدُّعَاءَ بِتَعْجِیلِ الْفَرَج». باید زیاد دعا بکنید اما این دعا یک خواستی رو، این تکرار ملکه ذهن تو می‌شه و به اقدام می‌کشه. بلند می‌شی. بسم الله. ببینم موانع ظهور چیه؟ منی که هی دارم می‌گم آقام رو می‌خوام ببینم آقا دلیل غیبت ایشون چیه؟ می‌ری می‌گردی، مثلا می‌بینی اسرار غیبت چیه. دلایل غیبت چیه؟ بعد سعی می‌کنی اون رو برطرف کنی. یکیش می‌بینی…اصلی‌ترین دلیل غیبت «یَخَافُ الْقَتْل». ترس از کشته شدن امام زمان وجود داره. می‌گی خاک توی سر من که هنوز اینقدر عرضه ندارم بتونم از جون امام زمانم دفاع کنم. بی‌عرضگی منه دیگه که اون‌ها می‌تونن… باید چی کار کنم؟ باید قدرت موشکی داشته باشم. باید قدرت اقتصادی داشته باشم.

باید بازدارندگی قوی داشته باشم، بگم این امام زمان(عج) امروز توی تهران برج میلاد اصلا سخنرانی داره مثلا، خب؟ توی مجلس سخنرانی داره ببینم جیگر می‌کنی بزنی. دست به دینمون بزنین دنیا تون رو به آتیش می‌کشیم. می‌تونی دنیاشون رو به آتیش بکشی؟ می‌ری به سمتش. پس اون که، اینجا می‌شه تمام انگیزه یک نفری که داره درس می‌خونه که به جامعه‌اش خدمت کمک کنه می‌شه انگیزه مهدوی. ولو یک آدمی که بخواد لوله‌کشی کنه. یک آقا، رفتگر بخواد خیابون‌ها رو تمیز کنه. بگه: «می‌خوام شیعه خونه امام زمان(عج) رو تمیز کنم. دارم تمرین می‌کنم واسه اون روزی که آقام بیاد جلو پاش رو جارو بکشم». اون افسر ما، اون ارتشی ما، پاسدار ما، این نیروی انتظامی ما، نیروی مسلح ما، بگن: «آقا من دارم تمرین می‌کنم واسه اون روزی که لباس رزم تنم کنم». داره راهپیمایی اربعین می‌ره، بگه من دارم این مانور رو انجام می‌دم، ارتش ۲۰، ۳۰ میلیونی شیعه که بعد ۱.۴۰۰ سال الآن داره می‌ره می‌گه: «لبیک یا حسین».

اگه اون روز صدای انا بقیه الله رو بشنوه، سریع باید خودش رو بتونه برسونه اونجا. با مدیریت چی؟ خودجوش مردمی. چقدر زیباست؟ این می‌شه، وگرنه به دعا که اگه می‌خواست تا، هزار و صد و خرده‌ای سال می‌آمد دیگه. وایسیم بقیه‌اش هم خودش بیاد آقا. این نیست. ما مانع ظهوریم.

مورد بعدی فعال‌تر شدن تروریست‌‌ها توی افغانستان و آسیای مرکزی و قفقاز. شما می‌دونید که این شهر قُندوز چی شد؟ سقوط کرد. این رو آمریکایی‌‌ها چراغ سبز نشون دادن به طالبان ها! امروز هم دیدید. یه پدرسوخته‌‌ها اومدن کجا رو زدن آمریکایی‌‌ها؟ بیمارستان رو زدن. زخمی‌‌ها رو به خاک و خون کشیدن. کی توی بیمارستانه؟ یا دکتره یا مریضه. به خاک و خون کشیدن. قندوز یک ویژگی دیگه هم داره. در ۶۰، ۷۰ کیلومتری شهری است در افغانستان به اسم طالقان که یک نگاه آخرالزمانی هم دارن بهش می‌دن. اون هم چیه؟ که خیلی از یاران امام زمان(عج) از شَهرِ کجان؟ طالقان‌اند. ما ۳ تا طالقان داریم. یکی نزدیک کرجه که معروف هم همینه، می‌گن از اینجان. یکی در اصفهانه، یکی هم چی؟ در افغانستانه. چه جوری از داعش پرچم‌‌های سیاه خراسان سوءاستفاده کردن به عنوان پرچم‌‌های سیاه خراسان. این هم همچین شکلی داره. یعنی اونجا حوزه پیرامونی روسیه ریخته به هم، ترسیده. بسم الله. زودتر باید می‌اومدی.

سوم، روسیه توی هر نقطه‌ای که غرب با شکست مواجه بشه دوست داره زود بیاد اون جلو، که اعلام چی بکنه؟ وجود کنه. قدرت‌نمایی کنه. هر جا اون‌ها شکست بخورن چیه؟ میاد وسط بگه: «بیاید نگاه کنید ما اومدیم جمعش کردیم». یعنی سر اون کل‌کلی که از قدیم روس‌‌ها با غربی‌‌ها دارن. این دلیل دیگه.

مورد بعدی؛ انعطاف توی مواضع غرب پیرامون سوریه. می‌گه غربی‌‌ها سر سوریه بسیار محکم بودن. اصلا حاضر… بابا اصلا شما فرض بکنید با رهبر النصره مذاکره می‌کردن، با بشار اسد نه. با این تروریسم… تا می‌تونستن به این‌ها سلاح می‌دادن. چند وقتیه عوض شده، یک خرده چی شدن؟ نرم شدن. مثلا این فابیوسِ فابیوس، وزیر خارجه فرانسه در مورد دولت فراگیر توی سوریه صحبت کرد. گفتن ما نمی‌تونیم بپذیریم که بشاراسد هم توی اون دولت فراگیر باشه. از طرفی هم نمی‌شه واقعا انتظار داشت که پیش شرط ما این باشه که بشار اسد توی مذاکرات بره کنار. مجبوریم بشار اسد رو بپذیریم. این برای عربستان یعنی سُرب توی حلقش. ۵ ساله دلار خرج کرده، نفتش رو داده،

دقیقه‌ی ۵۵ تا ۶۰

هیچ چی. بشار اسد موند. غربی‌‌ها هم چی کار کردن؟ پشت سعودی‌‌ها رو خالی کردن.

می‌گن نه آقا با خودش صحبت بکنید. ۵ ساله چی شد نتیجه‌اش؟ داره دیگه دستمون رو می‌شه. این‌ها خیلی مهمه. جان کری در موردِ، این هم وزیر خارجه امریکاست. اون وزیر خارجه فرانسه، این هم، می‌گه بعد در مورد برکناری فوری بشار اسد از قدرت می‌گه این غیرضروری است. تمام شد. یعنی چی؟ یعنی عقب نشینی بسیار جدی آمریکایی‌‌ها توی ماجرای چی؟ سوریه.

مورد بعدی، شکست نیروسازی توی سوریه. این‌‌ها هی داشتن خلقِ نیرو می‌کردن. هی چی کار می‌کردن؟ داعشی و تکفیری تولید می‌کردن. این دیگه متوقف شد. الآن برخی از داعشی‌‌ها دارن برمی‌گردن. مصاحبه‌‌هایی از این‌ها داره پخش می‌شه. می‌گن کثافت‌کاری‌‌هایی ما از این‌ها دیدیم که نتونستیم. منتها می‌دونین چیه؟ حکمشون هم این است که اگه برگردن کافرن. این هم اون‌ها گذاشتن که بتونن بُکُشَنشون این‌‌ها رو. برمی‌گردن بتونن جونشون رو حفظ کنن. چون مصاحبه می‌کنن. بعد کثافت‌کاری‌‌هایی که داعش بالا آورد. که اصلا هیچ ربطی اصلا به اسلام که به جای خود داره، به انسانیت و به هیچ چیزی نداره. بچه یک سال و نیم رو سر بریدن آخه چیه؟ بگیری زن و مرد رو اسیر کنی. از هم جدا کنی زن و شوهر رو. این‌‌ها رو گرسنه نگه داری ۳، ۴ روز، بعد ۳ روز به زن‌ها غذا بدی، این‌‌ها بگن: «دستتون درد نکنه حالا که ما رو سیرمون کردین اگه می‌شه بچه‌‌هامون هم بدید ما یک بار ببینیمشون لااقل». بگن: «همین‌‌هایی که خوردین بچه‌‌هاتون بود».

خب بعد مردم می‌گن: «کی داره از این‌‌ها دفاع می‌کنه؟ غرب». کسی می‌ره سراغ این‌‌ها، سراغ این، این… آقا کدوم یکی از صحابه این کار رو کرده بودن که شما کردین؟ شما که می‌گین: «نه رفتار صحابه»، اهل بیت(ع) رو که قبول ندارید. بسم الله اون که نوش جون خودتون. کدوم یکی از صحابه همچین کاری کردن؟ جهاد لواط، جهاد نکاح، کثافت‌کاری. این نیروسازی دیگه نمی‌تونه انجام بده. این‌‌ها دنبال یک سری نیروی میانه‌رو بودن که تکفیری هم نباشن. اومدن نیروهایی رو در ترکیه، اُردن پرورش دادن، تربیت کردن. یک ائتلافی درست کردن که مثلا این‌‌ها رو جمع کنن. هیچ کدوم، این‌‌هایی، این نیروهایی که این‌‌ها پرورش دادن، نزدیک پونصد میلیون دلار هم هزینه‌شون شده. این‌‌ها یا رفتن توی النصره، یا رفتن توی داعش، یعنی باز هم رفتن توی همون تکفیری‌‌ها. خود هیلاری کلینتون گفت: «این شکست خورده». پس دیگه نیروسازی هم نمی‌تونن بکنن توی سوریه. دلیل عقب‌نشینی غرب رو باید بدونید ها!

عدم همراهی افکار عمومی جهان با اینها. این ائتلاف این ضد داعشی که این‌ها مثلا درست کردن، ۶۲ تا کشور می‌گن عضون. ۶۲ تا کشور از پس یک داعش برنمیان؟ نه آقا داستانیه، یک بازیه. جان آلن نماینده رئیس جمهور آمریکا توی این ائتلاف که سال گذشته به بهانه مبارزه با داعش درست شد اعلام کرده که: «به زودی کناره گیری می‌کنه». چون مسخره است. جان مک کین رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا توی یک جریان یک نشستی با موضوع راهبرد واشنگتن در خاورمیانه عین عبارتش یک خط و نیم براتون می‌خونم، دو خط و نیم. «یک سال از زمانی که رئیس جمهور اوباما دستور حملات هوایی در عراق و سوریه را صادر کرد و نیروهای آمریکایی را برای این کار به خدمت گرفت می‌گذرد. و حالا رئیس ستاد مشترک و مسئول فرماندهی مرکزی، نبرد با داعش را یک بن بست می‌خوانند». یعنی ما نمی‌تونیم. تموم شد رفت.

مورد آخر، بحران پناه جویان. این‌‌ها این کار رو کردن، اون دیگِ سوریه رو جوشوندن، کثافت‌‌ها. به معنای واقعی مردم رو اون جوری کردن. حالا چی شده؟ ۱۵۰ هزار، ۲۰۰ هزار نفر سوریه‌ای‌‌ها دارن می‌رن سمت چی؟ اروپا. فیلم‌هاش رو دیدید. حالا به غلط کردن افتادن، می‌گن: «چه خاکی توی سرمون کنیم». چون این براشون از دو منظر خطر داره. ۱. جلوی این‌‌ها رو بگیرن، باید خفه‌خون بگیرن دیگه در مورد حقوق بشر حرف نزنن. جلوی این‌‌ها رو نگیرن، ترکیب جمعیتی و این مسائلشون چی می‌شه؟ به هم می‌خوره. خب این ۱۵۰ هزار نفر خیلی‌‌هاشون چی‌ان؟ مسلمون‌اند. ۲۰۰ هزار نفر خیلی‌‌هاشون مسلمون‌اند. شما دیدید توی مجارستان و لهستان و اونجاها چه برخورهایی شد با این‌ها. این‌‌ها ذاتا خبیث‌اند. حقوق بشر چیه؟ این‌‌ها کثیف‌اند. شما دیدین اون زن خبرنگار چطور اون جفت پا انداخت و اون مرد، بچه توی بغل اون طور خورد زمین. تو اومدی عکست رو بگیری. تو نیروی امنیتی نیستی که. این‌‌ها کینه، ذاتی کینه دارن. تمام این‌‌ها باعث شده که الآن روسیه بیاد اونجا.

عنوان بخش ۶ : فاجعه منا و انتقام عربستان از ایران

ندارد

۶ – حالا عربستان احساس شکست می‌کنه. یکی دیگه از دلایل این فاجعه منا همینه. که یک انتقام بگیره. چون گربه به تنگ آید، ناچار به چنگ آید. این شعرشه. می‌گه: «گربه رو به تنگ بیاری، چنگت می‌زنه»، من منتها آوردم این رو موزونش کردم خودم. گفتم اینجوری بگیم قشنگ‌تر می‌شه. چون گربه به تنگ آید، ناچار به چنگ آید. این‌ها حرکات اون گربه وحشی هستند که امروز دارن این کار رو می‌کنن. بوقلمون هم نیستن حالا. من می‌ترسم گربه اون دنیا خِرِ من رو بگیره. خب اما حالا.

دقیقه‌ی ۶۰ تا ۶۵

۳. گوش کنید، انتقام از ایران بابت یمن. علی‌الخصوص یک ماه پیش. حدود یک ماه پیش یک موشک خیلی خوشکلی خورد وسط این‌‌ها. یمنی‌‌ها زدن و این‌‌ها صد و خورده‌ای‌شون به درک واصل شدن که همه‌شون کله گنده بودن. آره این، یکی از این کله گنده‌‌هاشون رو که گفتن: «سکته کرده مرده»، نه؛ همونجا به درک واصل شد. خب؟ خیلی براشون فشار اومد. این‌ها می‌خواستن یک حالی چی کار بکنن؟ از ایرانی‌‌ها بگیرن. فهمیدی چی شد؟ یک حالی در واقع به ایرانی‌‌ها بدن که حواستون چی باشه؟ جمع باشه. می‌گن چرا؟ چون ایران داره از یمن دفاع می‌کنه.

خب بابا ما باید از یمن دفاع کنیم. ما از هر مظلومی دفاع می‌کنیم. این‌‌ها پررو شدن. حالا به شما بگم، حالا فردا درمورد پررویی‌شون صحبت می‌کنم. که یک جاهایی، ما یک جاهایی کوتاه اومدیم. سر اون کشتی که داشت می‌رفت، تلفنی زد آقای کری به یکی از مسئولین ما و ایشون هم کشتی رو گفت: «نرو عدن برو اون طرف». اون کشتی رو می‌رفت، می‌زدن به نفع ما بود. به خدا قسم. امروز این کشته‌ها رو نمی‌دادیم. یک جنگ مگه می‌خواد چقدر کشته بده؟ یک حمله موشکی و فلان و چقدر… آقا واقعه منا به اندازه بیشتر از کل کشته‌‌های یمن تا الآن کشته داده. ۵.۰۰۰ تا دیگه، غیر اینه؟ نیروی یمن چقدر تا حالا کشته داشته؟ آمریکایی‌‌ها توی عراق و افغانستان چند ساله هستن؟ الآن تا ۲۰۱۶ توی افغانستان، هستن، شمار کشته‌‌هاشون همین به ۴.۰۰۰ تا این‌‌ها رسیده. توی یک حادثه اینقدر مسلمون رو قتل عام کنی که اکثریتشون هم سنی‌اند. از ۵.۰۰۰ تا اکثریت چی‌ان؟ سنی‌ان. توی همین شهدای ایرانی هم ما نزدیک ۸۰ تا، ۱۰۰ تا سنی داشتیم. از ۴۶۴ تا. خب؟ یعنی این هم باز جمعیت چیه؟ قابل توجه.

اصلا استان گلستان که فکر می‌کنم غالبش سنی بودن کشته شدن. ما روحانی اهل سنت می‌گه: «من رو فکر کردن مُردَم، گذاشتنم توی کاور». می‌گه: «بعد فهمیدم نخیر». می‌گه: «اون یکی به این یکی گفت: این زنده است ها!» گفت: «به درک، ایرانیه». خب این‌‌ها هم بی تدبیریه؟ یک عده‌ای فقط هی می‌گن بی تدبیری بی تدبیری می‌خوان ماجرا رو چی کار کنن؟ ماست مال کنن، بله! نخیر عزیزم سکوت نخواهیم کرد، کوتاه نخواهیم آمد. عرض کردم الآن هم می‌بینید من اینجا آرومم فقط به خاطر اون زائرهامونه، بیان اینجا، می‌دونم چی کار کنم با عاملش. خب؟ الآن آرومم، به قرآن، بیان اینجا. ما، حرف امامه، من رو بچپونید توی زندون، بسم الله. خب؟ اما، حرف امام رو می‌خوای چی کار کنی؟ ما اندوه دلمون رو امام می‌گه یه روزی خالی خواهیم کرد. اون اندوه سال ۶۶، الآن نزدیک ۳۰ ساله گذشته، [سال] ۹۶ داریم می‌رسیم. ۲۸ ساله. دوباره داره تکرار می‌شه. اون‌ها کارشون آدم‌کُشیه. این شیعیانی که در عراق و افغانستان و سوریه اینطور دارن زنده زنده ذبح می‌شن، در اثر کار کیه؟ در اثر فرهنگ و پول وهابیت سعودیه. کی این‌‌ها رو داره، کی این‌‌ها رو داره این آدم آهنی‌ها رو می‌سازه؟ رسانه‌‌های سعودی و پول سعودی.

من نمی‌دونم اصلا نادونن یه عده به قرآن قسم. شما، یه کارخونه‌ای داره آدم‌خوار تولید می‌کنه، ربات‌های آدم‌خوار. می‌ری ربات رو می‌زنی یا کارخونه رو می‌زنی؟ به خدا باید شکایت کرد. به مجامع بین‌الملل بگیم آقا اینقدر تروریسم تروریسم می‌کنید؟ از داعش می‌ترسید؟ بسم الله بیاید لونه‌شون رو بگیرید، لونه‌اش همین عربستانه. شبکه‌ی صفا و کلمه و وصال و حق و این‌‌هاست. این‌‌هاست داره به مردم می‌گه: «برید بجنگید». صبح تا شب این شبکه‌‌ها دارن می‌گن: «برید سوریه». این بغل عکسِ… صبح تا شب دارن فحش به شیعه می‌دن. برید اَلبانی رو جلوش رو بگیرید. اَلبانی که می‌گه: «برید شیعه بکشید». حلاله آقا، می‌گه: «برید شیعه بکشید». آخوند این‌‌هاست. یک نفر می‌گن ما تشخیصمون بر اینه که این در، از صحبت‌هاش برداشت شده که مردم برن فلان کار رو کنن توی غرب، می‌گیرن پدرش رو در میارن، اینترپل دنبالش می‌افته. ۸۰ میلیارد دلار تا سال ۱۳۸۵ عربستان خرج وهابیت کرده، ۸۰ میلیارد دلار می‌فهمی چقدر پوله؟ بعد کسی به این کار نداشته.

نه ما… بابا ۴ تا سگ کشته شد توی شیراز،

دقیقه‌ی ۶۵ تا ۷۰

کل دنیا رو ریختن به هم. من خودم مدافع حقوق حیواناتم ها! چون اسلام ما رو اینجوری بار آورده. ما مدافع حقوق درخت هم هستیم تازه. ببینید احادیث و روایات ما چیه در مورد دفاع از حقوق حیوانات و… ۴۸۰ و، ۴۶۴ تا انسان، این‌‌ها بشر نبودن؟ بچه‌‌های اون آقای دکتر حاتمی از نخبگان فضایی ما که بعد از واقعه‌ی جرثقیل به طرز مشکوکی ایشون کشته شد، نه توی جرثقیل، چون خودش جزء کسانی بود که داشته کمک می‌کرده. ۳ روز جنازه‌اش گم بود. بعد ۳ روز بدون گوشی موبایلش پیدا شد. یک ضربه‌ای به شقیقه‌اش خورده بود، از، از بغل، ضربه افقی. بچه‌‌های او بشر نیستن؟ او بشر نیست؟ این ۱۰۰ تا سنی که کشتید بشر نیستن؟ حالا شیعه‌‌ها به کنار. یک کم فکر بکنید؟ آدم می‌خواد بالا بیاره به کل سیستم حقوق بشری این دنیا به قرآن قسم. تو رو قرآن این روزها یادتون نره. دوباره ماست مال می‌کنن ماجرا رو، سردش می‌کنن، این غرب کارش همینه. فکر کردید، کل کشته‌‌های ۱۱ سپتامبر ۲.۹۷۰ و نمی‌دونم چقدر بود، دنیا رو به خاک و خون کشیدن! عراق و افغانستان… بیش از ۱.۰۰۰.۰۰۰ نفر در عراق در اثر حمله‌ی آمریکا کشته شد. به خاطر ۲.۹۷۰ نفر، که خودشون هم زدن، ۱۱ سپتامبر هم باز کار خودشون بود. ۵.۰۰۰ نفر انسان، این‌‌ها بشر نیستن؟ هزاران نفری که توی سوریه تا حالا کشته شدن بشر نیستن؟ کی تفکر وهابیت رو داره توی دنیا پخش می‌کنه؟ خدا لعنتتون کنه که لالمونی گرفتید.

باید پیگیری کرد. من با خانم دکتر روح‌افزا جلسه داشتم، ایشون (خدمت شما عرض بکنم) همسر همین شهید حاتمی است، دکتر حاتمی. دکترای مکانیک از انگلستان گرفته بود، خانم ایشون هم دکترای الکترونیک از انگلستان داره. در مورد حقوق زن و اینجور چیزها صحبت می‌کنه. ایشون تف سربالای خیلی از این فعالان حقوق بشره چون اینجوری نیست که تو خارج نرفتی. حالا خودش یه دبی رفته برگشته ها؟ نه، ایشون دکتراش رو توی انگلستان گرفته، با حجاب کامل. خب؟ من با ایشون داشتم صحبت می‌کردم، ایشون می‌گفت: «من ول نخواهم کرد ماجرا رو». گفت: «من از حق بچه‌هام دفاع خواهم کرد، بچه‌های من یتیم بشن بچه‌های من بشر نیستن؟» این‌ها می‌خواستن بگن. بعد الآن هم در کمال وقاحت -اینش دیگه آدم آتیش می‌گیره- می‌گن: «کار ایران بوده!»

توی شبکه‌های مجازی می‌گفتن: «ایرانی‌ها رفتن پیچ‌های جرثقیل رو وا کردن!» خدا شاهده این‌ها رو برای الاغ تعریف کنی برات ریسه می‌ره از خنده، آدم که جای خود داره به خدا قسم. دیوار ترک برمی‌داره از شر این اراجیف این‌ها! خب؟ ببین شما، کار ایرانی‌ها بود. بعدش هم دیدید که چی؟ ۳۰۰ تا زائر ایرانی داشتن برعکس جمعیت حرکت می‌کردن، کار ایرانی‌‌ها بوده! این‌‌ها دنبال انتقام از ایرانن. بی‌عرضگی‌‌های خودشون رو توی یمن، توی سوریه، این‌‌ها می‌خوان بیان از ایرانی‌‌ها انتقام بگیرن، که پاسخ خودشون هم گرفتن، یعنی رهبری قاطع گفت، امروز هم فرمانده سپاه خوب گفت، گفت: «ما پیرو فرمایش رهبری آماده‌ایم که یک گوشمالی اساسی بدیم به آل سعود.» که ما بحث اون برخورد خشن، خب؟ ما آماده‌ایم. این‌‌ها باید حواسشون جمع باشه.

دنبال جنگ نیستیم ها؟ بعضی‌‌ها فکر می‌کنن مثلا ما بیکاریم آخ جون. نون ما توی جنگه. جنگ هم بشه همین جماعت می‌رن می‌جنگن. اون‌هایی که امروز دم از گوگوری مگوری‌اند، اون‌ها که همه‌شون سوراخ موش اجاره می‌کنن. پس ما دنبال جنگ نمی‌گردیم چون آدم عاقل دنبال دعوا؟ نیست. اما آخه جمع نکنی طرف رو فردا تکفیری‌‌ها رو روانه ایران می‌کنه. فهمیدی چی شد؟ این خطر داره. چقدر روی همین حوزه بلوچستان کار کرد؟ جیش‌العدل و نمی‌دونم چی چی و… این قدرت و اقتدار امنیتی ایران نمی‌بود و هوشمندی مسئولینمون، تموم شده بود ‌کار.

عنوان بخش ۷ : دلایل فاجعه منا (مداخله ایران – عدم حضور ایران در حج)

 آل عمران (۹۲)

۷ – مورد چهارم، می‌خوان پای ایران رو به ماجرا بکشن. خوب دقت کنین. سر ماجرای بحرین، این‌‌ها انتظار داشتن ایران بیاد چی بشه؟ وارد این (این نقشه‌ی اسرائیله ها!‌)وارد جنگ بشه. نتونستن پای ایران رو به ماجرا بکشن. سر یمن چی؟ نتونستن. این‌‌ها خیلی تمایل دارن که این، از این حیث ایران درگیر یک چی بشه؟ جنگ فرسایشی بشه.

دقیقه‌ی ۷۰ تا ۷۵

خب ما هم مثلا یک جنگی بشه ما هم یه خرده از عربستان رو می‌زنیم اون‌ها هم یه خرده از ما رو می‌زنن، طبیعیه دیگه، خب؟ بعد کلی هزینه صرف می‌شه، خب دلارها می‌ره دوباره… می‌دونید جنگ یمن کلی از دلارهای آمریکا دوباره برمی‌گرده کشور خودش، چون دارن این‌‌ها اسلحه می‌خرن. فهمیدید این‌‌ها دنبال این مباحث هم هستن، دوست دارن پای ایران… باید هوشمندانه عمل کرد.

مورد بعدی، دوست دارن ایران توی سال‌‌های دیگه در حج حضور نداشته باشه، فهمیدی چی شد؟ دقت کنید. بعضی‌ها من دیدم صحبت‌‌هایی می‌کنن، (خوب عنایت داشته باشید) که: «آقا اصلا دیگه حج نریم، تحریمش کنیم». عزیزان، بله عمره نرید جون مادرتون اینقدر، یه هشت بار رفته نهمین بارم عمره بره. ۷۰، ۸۰ درصد عمره‌گزارها ایرانی‌اند دیگه، می‌دونید. توی کل دنیا ها! واسه تفریح می‌رن. خب؟ خیلی خطرناکه این پول‌ها رو الکی، بله آقا توی تمتع، باید رفت.

آقا رسول الله، مشرکین بر مکه حاکم بودن، حج می‌خواست برگزار کنه. اومدن جلوش رو گرفتن گفتن راهت نمی‌دیم، حضرت گفت: «بابا من این شترها رو می‌خوام برم اونجا قربانی کنم، شما جونورها بخورید». خب ! یعنی چی؟ یعنی حتی، اینجا نگاه حضرت یه پوینی هم داره، به، یه گزاره‌ای بهشون می‌گه که نگاه کن گوشت بهتون می‌رسه ها! برای اون گشنه‌‌ها، که به سوسمار رحم نمی‌کردن. هنوز هم رحم نمی‌کنن. بله! ما پدربزرگمون می‌گفت، می‌رفته، خدا بیامرزه رفتگان شما رو، می‌گفت می‌رفته اونجا، اون قدیم‌ها، اوایل می‌رفتیم آبگوشت درست می‌کردیم خودمون، این هتل‌ها و این چیزها نبود که. آبگوشت درست می‌کردیم و می‌گفت یهویی می‌اومد و یه تیکه لحم الضب، گوشت سوسمار، می‌انداخت وسط آبگوشتت. می‌گفت: «حاج حاج انا شریک، منم شریک آقا». مرده شور ببره تو رو، کله‌اش رو می‌دادیم می‌خورد بره، خب؟

آره بعد می‌دونید که از امام صادق(ع) و امام کاظم(ع) روایت پرسیده شد، حضرت فرمودند: «نخورید این‌ها رو». از آقا رسول الله(ص)، خوبه خودشون از کتاب‌های اهل سنت هست به قرآن قسم، پرسیدن. می‌گن: «یک روزی چند تا از صحابه رفتن یک دیگی بار گذاشتن از گوشت همین سوسمارها. بعد پیامبر(ص) آمد و زد دیگ‌‌ها رو چپه کرد. گفت: این‌‌ها چیه می‌خورید؟» یا از خود جناب عایشه نقله که برگشت می‌گه: «یک روز یک گوشت سوسمار بود پیامبر(ص) که نخورد. بعد گفتم: این رو به فقیری نمی‌دی؟ پیامبر(ص) فرمود آدم به فقیر چیزی رو می‌ده که خودش، « تُنفِقُواْ مِمَّا تُحِبُّونَ» (آل عمران/۹۲) باشه دیگه، یعنی ما خودمون… یعنی این توی سیره‌ی نه پیامبر(ص) بوده توی منابع اهل سنت، نه چی؟ اهل بیت(ع). اما این‌‌ها می‌خورن! مباح هم اعلام کردن! من داشتم این بعد ازظهری چک می‌کردم گوشت سوسمار ببینم چه چیزی زده، مباحه و عکس‌های جالبی هم داره توی اینترنت، بزنید لحم الضب، با صاد ضاد نوشته می‌شه، بیارید اصلا حال… خانم‌‌ها نگاه نکنید که بالا میارید. آره، مخصوصا حالا هم بعدش هم خواستید برید یه نگاهی بکنید که در برخی از صحابه بودند که می‌گفتن: «ما علاقه‌مون به گوشت سوسمار از گوشت مرغ بیشتره!» عجب! مخصوصا سوسماری که توی شکمش تخم داشته باشه، یعنی مثل بخواد، تخم‌گذارن دیگه، خب؟ تخم داشته باشه که اون دیگه عالی مثلا، یه چیزهایی گفتن. بگذریم. این‌‌ها آقا واسه ما حالا اومدن آدم شدن به قرآن قسم.

بله، این‌‌ها می‌خوان ایران اونجا نره، چرا؟ چون ایران وقتی می‌ره اونجا، این‌‌ها رفتار حاجی‌های ایرانی رو می‌بینن، مردم کل دنیا، اونجا یه کنگره است، باید… بابا از امام حسین(ع) یاد بگیرید، البته این رو به مسئول حجمون بگید. امام حسین(ع) رفت مکه چرا؟ دقیقا هم توی ایام عمره رفت. که همه بیان، اونجا، حضرت رو ببینن، حضرت پیامش رو به… اصلا با رفتن خودش در هشتم ذیحجه حواس‌‌ها رو چی کار کرد؟ گفتن: «چرا حسین‌‌بن علی(ع) محرم نشد؟» حواس‌‌ها رو… یعنی از یک، به عنوان یک مرکز رسانه‌ای.

اون‌ها هم می‌دونید چی کار می‌کنن دیگه، ایران رو، چادرهای ایرانی رو می‌ذارن اون ته ته. دور ایرانی‌‌ها رو هم کیا رو می‌ذارن؟ آفریقایی‌‌های غیر عرب‌تبار، غیر عرب‌زبان، مثل نیجریه. چرا اینقدر از نیجریه کشته شده؟ این‌ها به خاطر ایرانی‌‌ها بوده، یعنی می‌خواستن ایرانی‌‌ها رو بزنن اون بدبخت‌ها رو هم زدن. چی شد؟ می‌ندازن که ایران نتونه با این‌ها ارتباط بگیره. وای بر ما مسلمون‌ها، به ظاهر مسلمون، ایرانی‌‌ها رو دارم می‌گم، از چی، از چه نظر؟ از این که همین زبون مادری‌مون رو فقط بلدیم حرف بزنیم. باید یاد بگیریم. می‌بینی بعضی از این مبلغین وهابیی هستن ۳ تا، ۴ تا زبون بلدن. نیجریه، البته این نکته هم به شما بگم نیجریه بزرگ‌ترین کشور شیعی آفریقاست. خدا حفظ کنه آقای زکزاکی رو. ایشون اصلا شیعه‌ای توی نیجریه به این شکل نبود. ایشون اومد حوزه‌ی علمیه قم درس خوند. رفت. یه آدم ها! الآن آمار شیعیان نیجریه رسیده به ۱۲.۰۰۰.۰۰۰ نفر. یه نفر آدم. کار یه نفر آدمه. ۳ تا پسرش رو توی روز قدس پارسال کشتن پلیس نیجریه. بوکو حرام رو توی نیجریه فکر کردی برای کی درست کردن؟ برای همین‌ها دیگه. ایشون مردم رو به صبر دعوت کرد.

دقیقه‌ی ۷۵ تا ۸۰

گفت: «من پاسخ نمی‌دم». پدر ۳ تا شهیده. توی ۱ روز ۳ تا پسرش رو کشتن. که این برگرده یه پاسخ بده یک بهانه‌ای درست شه برای چی؟ قتل عام این شیعیان توی نیجریه.

هرجا اثری از شیعه هست این‌‌ها تکفیری‌‌ها رو کنارش می‌ذارن. ببین کسی که تحت فرهنگ حوزوی صحیح جمهوری اسلامی بار اومده چقدر معقول داره عمل می‌کنه. بدونین نیجریه‌ای‌‌ها چرا اینقدر کشته دادن. بیشتر از ما نیجریه‌ای‌‌ها کشته دادن. ۵۰۰ تا. مبادا این به این معنی باشه نخیر… اون آل سعود از خداشونه ایرانی‌‌ها حج نرن علی‌الخصوص تمتع. ما هم حرفمون سر چیه؟ تمتع. سهمیه ما رو از ۱۵۰.۰۰۰ تا آوردن به ۶۵.۰۰۰ تا. بعدش هم این پولی که عربستان از حج در میاره ۵ درصد کل در آمدشه که عمدتا نفتیه. یعنی ضربه آنچنانی بهش نمی‌زنه. ولو یک ریال هم ما بخوایم بدیم به ظالم ایراد داره. این رو فراموش نکنین. اما اون هم گفتم توی چی؟ عمره. حالا یه بار رفتی یه بار یاد گرفتی که تمتع درست بری انجام بدی خب اما دیگه نباید شورش رو در آورد خدا وکیلی!

ما رو با یه عده از این اساتید برده بودن لبنان. حالا نمی‌گم کدوم مجموعه اگه بخواد اضافه گوییش رو زیاد بکنه می‌گم با کجا بردن؟ ما رو برداشتن بردن توی منطقه مسیحی نشین ۵۰ تا استاد دانشگاه رو اسکان دادن من دادم در اومد اونجا. گفتم: «آقا ما استاد دانشگاه شیعه برای چی ما رو آوردی توی هتل مسیحی‌‌ها خب ببر (جنوب لبنان ببر ببخشید عذر می‌خوام) جنوب بیروت». هتل‌های شیعه که ما نونمون رو، پولمون رو به شیعه بدیم من دردم گرفته بود از این اتفاق. نه دیگه آقایون باید بخور بخورشون درست باشه. خب هتل‌های شیعه این جوری درجه یک نیست. خب مرده شور ببره اینجا یه مستراح آدمیزاد نداره آدم بخواد بره دستشویی. حالی‌تون می‌شه؟ مشروب دارن سرو می‌کنن توی هتل. می‌فهمید؟ بعد ما شدیم بده. فهمیدی چی شد؟ چون من اعتراض کردم گفتم: «من نمی‌مونم توی این هتل» ما شدیم بده و بعدا گفتن: این رائفی رو دیگه راهش ندین این دانشگاه و اون دانشگاه و اونجا و اینجا و فلان. بری پولت رو بریزی توی شکم این وهابی‌‌ها که گلوله کنند بزنن توی سر خودت. گلوله کنند بزنن توی سر اون بچه و زن یمنی. بابا پس اسلام چیه؟ به نماز و روزه باشه که اون‌ها هم می‌خونن و می‌گیرن. کجا باید خودش رو نشون بده؟ نمی‌دونم والله.

عنوان بخش ۸ : دلایل فاجعه منا (ترس از ادامه جنگ یمن)

ندارد

۸ – مورد بعدی: دوتا دیگه مونده حواستون جمع باشه عزیزان. ترس از ادامه (این خیلی مهمه) ترس از ادامه جنگ و ورود یمنی‌‌ها به فاز جدید جنگ. یمنی‌‌ها دیگه توی این اواخر اومده بودن دیگه رو فاز چی؟ موشکی و نقطه‌زنی. عربستان، نظامی، زمینی ورود پیدا کرد. نیروها رو از دریا آوردن لب ساحل ریختن تو. تانک‌‌های آپرامز آمریکا. هواپیماهای آنچنانی. خودروهای زرهی. اسلحه‌‌های چی. آقا فَشَل کردن این‌‌ها رو زمین. الحمدلله تا می‌تونن. این… یکی از دوستان می‌گفت: «وقتی که این‌‌ها داشتن از سمت دریا می‌اومدن سمت ساحل تا می‌تونستن از این‌‌ها زدن». این‌ها جگرشون از اونجا پره. یمن اومده شروع کرده موشک‌هاش رو داره دقیق می‌زنه و فرمانده همین نیروهای یمنی که لباس نظامی تنش می‌کنه میاد صحبت می‌کنه. توی اخبار دیدین ایشون گفتش که عربستان بخواد ادامه بده ما ریاض هم می‌زنیم. حالا چه کار باید بکنن؟ ریاض یه موشک بخوره تمومه ها! این‌‌ها مال جنگ نیستن این‌‌ها، گلوله… همین الآن هم سومالیایی‌‌ها و پاکستانی‌‌ها و مصری‌‌ها رو آوردن دارن می‌جنگن. فقط دارن حقوق می‌دن. پول. این‌‌ها مزدورن دارن می‌جنگن. آل سعود آل جنگی نبود… این‌‌ها رفاه زده‌اند، اولین موشک بخوره توی ریاض معادلات منطقه عوض می‌شه. قیمت نفت می‌ره بالا. اصلا یه چیزی می‌شه سهام‌‌ها سقوط می‌کنه. اصلا دنیا رو می‌ریزه به هم. خب! چه کار باید بکنن؟ اومدن چه کار کردن؟ ایرانی‌‌ها رو باهاش زدن. خوب دقت کن. الآن بعد واقعه منا اگه یمن موشک بزنه چی می‌گن؟ می‌گن: «یمن آدم ایرانه». یعنی چی شد؟ می‌گن: «یمن من باب مسلمان بودنش نیست که داره می‌جنگه، من باب اینکه بهش ظلم شده نیست که داره می‌جنگه، من باب اینکه بهش تجاوز شده نیست که داره می‌جنگه. فقط برای چی داره می‌جنگه؟ چون ایران بهش دستور داده؛ حالا که حاجی‌‌های من رو کشتن تو هم بزن». این هوشمندانه بوده. فکر نکنین.. بعضی‌ها می‌گن: «بی‌تدبیریه». یعنی من دوست دارم بزنم توی سرم! خب چه بی‌تدبیری؟ چرا این بی‌تدبیری اینقدر جوره؟

این طرف ماجرا، من تا الآن ۵ تا دلیل فقط براتون آوردم. ۳ تا دیگه هم می‌گم. ۲ تا دیگه هم می‌گم. این ششمی بود آره. بله آمریکایی‌‌ها نگران زدن چاه نفتن.

دقیقه‌ی ۸۰ تا ۸۵

بدبخت می‌شن، کلی… برای چی قیمت نفت رو آوردن روی ۴۰ دلار؟ برای اینکه می‌خواستن جنگ یمن رو درست کنن. چون می‌دونستن با یمن بجنگن احتمال اینکه دوباره قیمت نفت بره بالا چیه؟ هست. آوردنش پایین که بالا رفتنش توی چشم نیاد. یعنی بگن: «آقا قبلش همین ۱۰۰ بود دیگه». مثلا بیاد پایین دوباره بشه ۱۰۰ نهایتا. این‌‌ها وقتی قیمت نفت میاد پایین و این داستان‌‌ها آدم باید حواسش جمع باشه. این‌ها می‌دونین دیگه این‌‌ها چی می‌گفتن. چرا، یکی از سؤال‌هاتون این بود: «آقا چرا یمن نمی‌زنه این‌‌ها رو؟» بحث سر این بود. بس که عملیات روانی کردن. این‌‌ها پول دارن لامصب. شبکه‌‌های ماهواره‌ای دارن. غربی‌‌ها هم که با این‌‌ها هستند که غربی‌‌ها دیگه قدرت‌های رسانه‌ای‌اند. صبح تا شب از مردم پابرهنه و مظلوم یمن به عنوان سپاه ابرهه یاد می‌کردن. می‌گفتن: «این‌ها می‌خوان بیان کعبه رو خراب کنند». احتمالش این بود اگر یمنی‌‌ها موشک می‌زدن به ریاض خود این سعودی‌‌ها یه موشک می‌زدن به کجا؟ به مکه، به کعبه، یک اجماع اسلامی درست می‌کردن علیه مردم مظلوم چی؟ یمن. برای این بود. این‌ها با خونشون دارن مظلومیتشون رو اثبات می‌کنن. که بگن: «نگاه کن به خدا ما حمله نمی‌کنیم. هرکی اومده توی کشورمون داریم می‌جنگیم باهاش اونی که اومده». ما وقتیم میزنیم همون جیزان و این‌ها لب مرزها رو داریم می‌زنیم. اینقدر مظلومیت نشون دادن ۶ ماه خون دادن که این برای مردم دنیا اثبات شد. گفتن: «متجاوز عربستان سعودیه».

حالا وقتش بود موشک‌‌های بلند بردتر رو بزنن. درست شد؟ که با این داستان چی می‌شه؟ این پروژه رو این‌‌ها دارن که اگه الآن بزنن می‌گن: «این‌‌ها من باب دفاع از خودشون نیست من باب دفاع از حقوق چیه؟ ایرانه». همون حرفی که برای کی میزنن؟ سید حسن نصرالله توی لبنان. به لبنانی‌‌ها چی می‌گن؟ می‌گن: «سید حسن نصرالله داره حقوق ِمردم شما، خون ِمردم شما لبنان را فدای کی می‌کنه؟ ایرانی‌‌های مجوس». هرچی درد داره این سید حسن نصرالله بخوره توی سر این سعودی‌‌ها خدا شاهده این مرد رو خدا سایه‌ا‌ش رو از سر ما کم نکنه که خدا شاهده یکی از اصلی‌ترین دلایلی که تا الآن ایران رو نزدن حزب الله لبنان بوده و ترس از اینکه بزنه، خدا شاهده اون قدر که از حزب الله لبنان می‌ترسن از موشک‌هامون نمی‌ترسن. ما ۱۰ سال پیش که دیگه این توان موشکی امروز رو نداشتیم که چرا اون موقع نمی‌زدن؟ حزب الله.

بدونید امنیتتون رو مدیون این بچه‌‌هایید. امروز دارن خون می‌دن توی حرم، دفاع از حرم بی‌بی. اگر اونجا این‌‌ها رو جلوشون رو نگیرن فردا این‌‌ها توی همین مشهد باید باهاشون بجنگی، توی تهران باید باهاشون بجنگی، ناموست تحت خطره. برای چی اینقدر فحش می‌دن توی این ماهواره به سید حسن نصرالله؟ یعنی دین نداشته یه نفر، نداشته باشه یه نفر عقل داشته باشه باید بگه چی؟ عقل می‌گه: «این‌ها اونجا درگیر باشن چیه؟ بهتره که بیارن اینجا دیگه.» یه سگی می‌بینی می‌خواد پاچه‌ات رو بگیره یه گوشتی می‌ندازی اون طرف چه کار بکنه؟ بره اون‌وَر. می‌گم دیگه آدم‌ها یه چیزهایی برای زندگی خودشون استفاده می‌کنن به مسائل جهان اسلام که می‌رسه یهو نادون می‌شن، نمی‌دونم چی می‌شه؟

عنوان بخش ۹ : دلایل فاجعه منا (فراموش شدن مسئله قدس)

ندارد

۹ – مورد هفتم فراموش شدن… می‌دونین دیگه این هم بگم آقای الدمشقیه ملعون ملعون ملعون از این ایدئولوگ‌های این وهابی‌هاست. عین عبارتشه، من فردا کلیپش رو پیدا کنم براتون میارم امروز هرچی گشتم گیر نیاوردم. عین عبارتش اینه: «درود بر اون کسانی که زیر دست و پاشون این حاجی‌‌ها رو له کردن. این تا کجا گفته. که اینها سپاه ابرهه بودند شما سربازهای خدا. شما جنود خدایید شما پرندگان ابابیل بودید. حاجی‌هایی که احیانا زیر دست و پاشون کسی رو کشتن و اون سربازهای سعودی که وایسادن نگاه کردن کسانی که کشته شدن و با اون کارشون نگران نباشین که شما مأجورید اجر می‌برید». شما پرندگان ابابیلید به کجا می‌ره، چطور خودشون و اون بغض درونشون رو می‌ریزن.

مورد هفتم فراموش شدن مسئله‌ی چی؟ قدس. شما می‌بینین روزی که جرثقیل افتاد حمله به قدس چی شد؟ آغاز شد، عزیز من! سرباز سعودی با پوتین رفته روی مسجدالاقصی واستاده، قبه الصخره، روی مسجدالاقصی واستاده، روی قبه‌الصخره. عکسش هم هست داره تیراندازی می‌کنه، گلوله مستقیم دارن می‌زنن به فلسطینی‌ها. آخرین پرده‌ی مسیحیت صهیونیستی و یهودیت صهیونیستی برای آخرالزمانشون چیه؟ گفتیم یک: ۷ سال بحران که در دنیا راه انداختند،

دقیقه‌ی ۸۵ تا ۸۸

دو: آماده سازی محل فرود مسیح، یعنی مسجدالاقصی؟ نه معبد سلیمان، معبد سلیمان کجاست؟ می‌گن: «همین جا که مسجدالاقصی هست»، پس این باید خراب بشه اون چی بشه؟ ساخته بشه، اون گوساله‌ای که این‌ها آماده کردن و این‌‌ها، همه چی‌شون جوره، فقط این رو جرأت نمی‌کنه از مسلمون‌‌ها، حالا چی شده؟ یه نکته خیلی ظریف، وقتی خود خونه کعبه تحت خطره، وقتی مسلمونه تحت خطره، کعبه اهمیتش بیشتره یا قدس؟ معلومه کعبه برای مسلمون‌‌ها دیگه، حواس‌‌ها امروز کجاست؟ ببینید چی کار دارن می‌کنن؟

این بخش صهیونیستیشه، این آخرین پرده، این تئاتر آخرالزمانیه این‌‌هاست که هنوز اجرا؟ نشده، یعنی قدس تخریب نشده، زیر قدس رو سوراخ سوراخ کردن. من فردا عکسهاش رو اول جلسه بهتون نشون می‌دم. توی این تدوینش هم فیلم‌‌ها و عکس‌‌ها رو می‌دم بگذارند دوستان.

و مورد آخر که فردا توضیح می‌دم، اول فردا توضیح می‌دم، قربانی گرفتن از مسلمانان، که این کار صهیونیست‌‌ها بود. یعنی آل سعود با اون ۵ تا دلیل دیگه با صهیونیست‌‌ها اهدافشون هم‌راستا شد، مثل، بُردار برایندشون فزاینده شد، که چه اتفاقی باید بیفته؟ بله، در سالروز ۱۱ سپتامبر از مسلمون‌‌ها چی؟ قربانی گرفته بشه، توی مسیر رَمی چی؟ آبلیسک، آبلیسک، بُت بَعل، که غربی‌ها بهش می‌گن: «آبلیسک» و براشون چیه؟ صهیونیست‌‌ها چیه؟ مقدسه، هر جایی رو که این‌‌ها می‌رن فتح می‌کنن به لحاظ فرهنگی این بت بعل رو اونجا می‌سازن، تنها جایی که بهش سنگ زده می‌شد کجا بود؟ در حج توحیدی ابراهیمی بود که سعودی‌‌ها در وهله‌ی اول دورش دیوار کشیدن، الآن هم حاجی‌هایی که برای رَمی جمره داشتن می‌رفتن اینجا به خاک و خون کشیدن، این هم فردا با دلایل قوی، با عکس و فیلم براتون ان‌شاءالله توضیح خواهم داد.

تعجیل در فرج قطب عالم امکان حضرت صاحب‌الزمان(عج) صلواتی عنایت بفرمایید.

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم.

به امید ظهور مولا و سرورمان حضرت حجه ابن الحسن(عج) که صد البته نزدیک است.

دانلود فایل wordدانلود فایل pdfدانلود صوت سخنرانی


TAG


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سه − 1 =